tisdag 10 november 2009

Tisdag 10 november

Posted by Picasa
Idag:
Tunika Flash Linne Only Denimleggings Vila Stövlar Vagabond Guldhdalsband m blått hjärta Guldfynd Armband Disney Couture
¨Denna dagen ett liv¨ vad fick jag den meningen ifrån? Någon som känner igen den? Är den från någon tv-serie eller film? Mina söner brukar säga att jag kör med så gammeldags uttryck som ¨nu gör du som jag säger annars blir det rammelbuljong¨ som jag vet att jag ärvt från min kära mormor Molly. ¨Sov på saken¨ och sådana där grejer. Nu är jag ju inte purung- oops! där kom ett sådant där ord igen- längre så det kanske är därför eller är det någon av er som känner igen er i detta?

8 kommentarer:

Znogge sa...

Det är från Vi på Saltkråkan och det är farbror Melker som säger så i ett av avsnitten!''Så fin tunika förresten och en söt hund i bakgrunden :-)

Camillas dagar sa...

Jättefin tunika! Sån vill jag också ha. :)
Ha en fin onsdag. Här har vi fått första snön i dag och jag är nästa lite lycklig. :)
Kram kram!

Pia Wester sa...

Jag älskar såna där "ålderdomliga" uttryck, försöker använda "Vafalls?" och sånt så ofta jag kan. Hunden var en fin accessoar!

Helena sa...

Oj, du ser så snygg och pigg ut.

Att ha det gott sa...

Så fin tunika
Här körs också med gamla uttryck
men jag är ju gammal också

Miss M sa...

"gaska upp er" är ett utav mina favorituttryck, vilket bla mina elever tycker är SÅ gammalt=)

Fin du är Molls =)

Käthe sa...

Ursnyggt! Jodå, det känner jag igen. :)

IngelaMollly sa...

Znogge: Tack för att du räddade mig från en sömnlös natt! ;-)

Camilla: Tack =) Vad härligt med snö, det i kombination med Kent är lycka! =) Kram!

Free Fashion Pia: Jag meed =) Visst är Ronja en perfekt accessoar? ;-)

Melina: Men tack, precis vad jag behövde höra =)

Att ha det gott: Tack =) Du är inte gammal, basta! ;-)

Miss M: Tack =) Det uttrycket rockar fett! ;-)

Käthe: Tack =) Skönt att höra!