tisdag 3 november 2009

Vildingarnas land



Bild från Urban Outfitters
Åh, jag blir alldeles nostalgisk när jag ser de här tröjorna. Till vildingarnas land är en av de bästa barnböcker som skrivits någonsin enligt mig. Min lillebror älskade den och jag tror faktiskt han hade en liknande tröja när han var liten...
Boken handlar om Max som en kväll busar så mycket att han blir hänvisad till sitt rum varifrån han seglar till Vildingarnas land. Läs den för era 4-9 åringar eller för er själva, underbar!
Jag är fortfarande hemma och sjuk men det känns som om det börjar vända nu så förhoppningsvis är jag tillbaka på jobbet i slutet av veckan.

12 kommentarer:

Miss M sa...

Jag älskade också den historien, och blir lika supernostagisk som dig =) DENNA tischa ska jag ha! Varför har de ingen webshop =((((

Skönt du börjar bli bättre =)

Kram

Miss M sa...

*yay* så g precis de fått en =) denna ska jag beställa!

Znogge sa...

Visst är det härliga böcker! Tänk så mycket bra och spännande som skrivits.

Skönt att du börjar bli bättre!

Att ha det gott sa...

Den boken har jag sett men vi har konstigt nog aldrig läst den
jag som läst så mycket för mina kids

Camillas dagar sa...

Oh, vilka söta t-shirts. :)
Svar från mig: Sushi är supergott! Testa med lax och avocado första gången, det är mest neutralt. Och köp på sushirestaurang - inte plastad på ICA, de är inte alls lika goda. Sushi i sig smakar nästan ingenting, det är tillbehören med soya, wasabi och ingefära som man bestämmer hur "hot" man vill ha. Prova! ;) Kram!

Camillas dagar sa...

Hej igen! Sedan sägs det att det tar 3 försök innan man är fast och så var det för mig också. Nu äter jag gärna det en gång i veckan, minst. Kram!

Emma sa...

Det har alltid varit min favoritbarnbok, redan som liten :-) Åh, vill ha en sån T-shirt!!
Krya på dig nu :-)
Kramar

Terese sa...

Kurdisk dans är faktiskt jätte roligt haha :)

Erika sa...

Åh! Vildingarna. Nostalgi =)

Omentjej sa...

Underbara tröjor och UNDERBAR bok. Tror det var min syrra som hade den men oj vad jag var fascinerad.

Johanna sa...

Åhh! Vad fina, verkligen nostalgí, jag läste boken många gånger när jag var liten :)

IngelaMollly sa...

Miss M: Bra att du hittade, jag är också grymt sugen på den...=)

Znogge: Ja, underbara =) Tack för omtaknken =)

Att ha det gott: Då har du en underbar bok att se fram emot kanske med dina barnbarn?

Camilla: Visst är de ljuvligt söta? =) Åh, jag måste försöka ta mod till mig och testa....

Emma: Ja den är verkligen underbar och man glömmer den liksom aldrig =)Tack rara. Kramar!

Terese: Kan tänka mig det =)

Erika: Eller hur? =)

Emma: Ja en läsupplevelse man aldrig glömmer =)

Johanna: Ja, en typisk bok att uppleva om och om igen...Visst är de bedårande? =)