måndag 30 november 2009

Svar på tal!

Okej, här kommer mina svar på era frågor:

Favorit på julbordet?
Jag är dessvärre ingen fan av julmat och bufféer, varje år tjatar jag på familjen att vi ska köra kalkon och ugnsrostade grönsaker men har inte fått igenom det ännu... Det godaste för mig är ugnsomelett m räkstuvning, ägghalvor och risgrynsgröt

Vad önskar du dig allra mest i julklapp?
Förutom det självklara som jag tror vi alla vill -friska nära och kära- så får jag nog säga en resa för att besöka San Fransisco på nytt.

Vem är av tradition tomte i er familj/släkt?
Sedan barnen blev större har de velat dela på det fast nu vete katten, kanske jag som får agera tomtemor? ;-)

Favoritjulgodiset- och småkakan?

Mozartkulor och mazariner m lingonglasyr

Favoritmärke vad gäller make up?
Clinique

Julklappsrim eller inte?
Min mamma är en hejare på detta hon ger också alltid julklappar som hon har lackat med en sådan där gammaldags stämpel

Vad är det allra viktigaste i ditt liv när det kommer till materiella saker, känslomässiga samt minnen!
Ett par saker från min mormor; en adventskyrka jag fick av henne när jag var 10 år, ett armband och en ring som varit hennes. Foton och en kaffebryggare eftersom jag inte klarar mig utan kaffe! ;-)

NÄR ska du göra en Wardrobe Diary?? Var hittar du din outfit-inspiration?
Jag tänkte ta tag i det under min julledighet. Jag hittar min inspiration på bloggar, tv, i veckotidningar och av folk på sta'n.

När ska vi ses på Global igen?
Lucia? ;-)

Hur länge har du bloggat?
Sedan februari 2009. Jag är alltså en ganska ¨grön¨ bloggare ;-)

Vad fick dig att börja?
Jag har alltid tyckt om att skriva och att uttrycka mig, det och i kombination med mitt stora modeintresse samt inspiration från de bloggar jag följer.

Vilka är dina favoritbloggar?
Se mina favoriter till höger.

Tre favoritlåtar - som har varit favoriter sedan du var barn?
Waterloo med Abba, Oooga-chacka med Björn Skifs och Ballroom blitz med Sweet.

4 kommentarer:

Att ha det gott sa...

Härligt Nu vet jag lite mer om dig

Miss M sa...

Tack för svar molly =) Intressant läsning *kram*

tinazpicaboo sa...

härligt tack för svaren=) kram

IngelaMollly sa...

Alla: Vad kul att ni uppskattade mina svar = )