fredag 1 januari 2010

2010

Det smakar bra på tungan tycker jag. Ett helt nytt år som ligger framför oss som ett oskrivet blad. Jag får lite samma känsla som när man tar fram sin alldeles nya och oanvända almanacka och är lite barnsligt förtjust i att få fylla den med förhoppningsvis en massa spännande saker...
Vi hade en lyckad kväll igår, tyvärr föll ett av paren bort då de hastigt fick magsjuka ;-/ Maten var jättelyckad, tack och lov, för jag jobbade hårt på den i flera dagar ;-) Testade ett nytt recept på kavringsnittar till välkomstbubblet, de var riktigt goda och så enkla att göra, gillas!
Det trista var väl att Ronja tyckte det blev lite jobbigt med alla fyrverkerier runt 12-slaget, faktiskt blev hon så störd så jag kom av mig helt i att gå in i den där Gott Nytt År känslan för jag blev så orolig för henne. Det är verkligen ett elände med allt det där smällandet. Jag känner till hund-och kattägare som får söva sina stackars djur och så ska det inte behöva vara.
H bestämde sig hastigt igår för att åka till sin kompis i Sälen så nu väntar jag på att han ska komma hem snart igen. V var på fest med vänner och ska jobba ikväll på nattklubben men det lär väl bli lugnt...?
Idag är jag trött och pustar ut, det kommer inte att göras många knop mer än att gå ut med Ronja, äta rester och slötitta på TV tänk om de hade kunnat visa Sound of Music idag istället, älskar den filmen!
Hoppas ni hade ett riktigt bra nyår. Nu gör vi det här året! =)

5 kommentarer:

JETS sa...

Ja, visst känns det skönt med ett nytt år! En nystart. ;) Gott Nytt År!!

Sussi sa...

Vi fick också avhopp av två personer i sista stund men det är sånt som händer..

Kul att ni verkar ha haft det så bra

God fortsättning

Erika sa...

Härligt med ett nytt år =)

Min vovvis är också skotträdd. Inte alls roligt när de blir så förstörda.

Znogge sa...

Oftast så väntar vi bara ut tolvslaget så att det är över. Herr Hund blir helt skälligt galen. Men igår gick det bra och det var superskönt!

Kram och god fortsättning!

IngelaMollly sa...

Jets: Ja,hoppas att det här blir ett riktigt bra år =) Detsamma till dig.

Sussi: Ja, det är väl så vid den här årstiden också... Och ni med =)

Erika: Ja, det känns som om man får en ny chans liksom...nej det är det värsta när djuren blir så rädda ;-/

Znogge: Vad skönt och detsamma till dig =) Kram!