söndag 31 januari 2010

Klädsel: ålder

I dagens DN Söndag (hittar tyvärr inte just den artikeln för att länka) har Karolina Skande gjort ett jättefint modereportage med mor och dotter - Helena 47 år och Hilda Lugnegård 20 år. Jättefina bilder med dem i några av vårens nyckelplagg; Den lilla svarta, Kostymbyxan och långkjolen. Mitt enda problem är att jag tycker att 20 åriga Hildas outfits är mycket läckrare och mer min stil än 47 åriga Helenas. Tycker det är så trist när klädsel ska sorteras in i fack och ålder på det här viset. Varför är det så?

14 kommentarer:

Erika sa...

Jag tycker också att det är trist när man "ska" klä sig på ett visst sätt beroende på hur gammal man är.
Jag skiter i det.
Man klär sig som man vill och i det man trivs med =)

fashionhaggan sa...

det är ofta så att när dom ska styla mammor, så är det ofta businesskvinnor som kanske har den stilen....lite mer damigt fräckt. Klä dig som du vill, som du trivs, det passar alla i!

efva sa...

Jag har inte sett det men kan tänka mig hur det ser ut. Trist verkligen, det är nästan alltid så att unga tycker att de äldre ska klä sig på ett speciellt sätt men när man själv hamnar där (fortare än man anar) har man kanske en helt annan åsikt.

Erika sa...

Tack så mycket =)

Hoppas att du får en bra start på veckan!

Librarybeth sa...

Mmm, läste också den artikeln och känner som du. Kan bara hålla med föregående talare här; man får klä sig så att man trivs, men visst tänker man på det... vad som passar ens ålder ibland.
Men långkjol måste jag få lite betänketid på mig att ta in. Det är fint men jag känner mig så utklädd i det!

Miss M sa...

Säger som Fashionhaggan, man ska klä sig i det man trivs i, då är man alltid snyggast oavsett ålder =)

KRAM

Pia Wester sa...

Man behöver INTE ALLS klä sig på ett visst sätt efter ålder, där kämpar jag emot med näbbar och klor! Stil har inget med ålder att göra.

sara - Glitterögon sa...

Tycker det är fel. Men så länge man klär sig så att man själv känner sig bekväm kan ingenting vara rätt eller fel. Ens mentala ålder brukar ändå inte vara den verkliga. Kläderna bör inte spela nån roll alls.

Att ha det gott sa...

jag håller med stil har inte med ålder att göra
Du behöver inte söka Jag tycker att du har hittat din stil

Sussi sa...

Jag har alltid satt på mig exakt vad jag känner för.. Jag har nog aldrig följt nåt mode överhuvudtaget..

Ha en bra dag
Kramisar

Marikka sa...

Tyvärr har många förutfattade meningar om hur man bör klä sig när man har nått en viss ålder, med det kan man strunta i. De finaste "outfitten" har människor som vågar vara sig själva, oavsett ålder.

IngelaMollly sa...

Erika: ja, verkligen urtrist ;-/

Fashionhaggan: Tycker det är jättetråkigt och konstigt; tänk så många mammor som inte är businesskvinnor...och tack och lov är jag så gammal att jag vågar klä mig som jag vill ;-)

Efva: Ja, så tråkigt, det var det jag reagerade emot.

Librarybeth: Klart som korvspad att vi ska klä oss som vi vill. Jag har köpt långkjolen med hull och hår men tror dessvärre inte jag passar så bra i den ;-)

Erika: Tack detsamma =)

Miss M: Ja, absolut. Jag reagerade bara och tycker det är så tråkigt att det finns så mycket normer ¨därute¨...Kram!

IngelaMollly sa...

Erika: ja, verkligen urtrist ;-/

Fashionhaggan: Tycker det är jättetråkigt och konstigt; tänk så många mammor som inte är businesskvinnor...och tack och lov är jag så gammal att jag vågar klä mig som jag vill ;-)

Efva: Ja, så tråkigt, det var det jag reagerade emot.

Librarybeth: Klart som korvspad att vi ska klä oss som vi vill. Jag har köpt långkjolen med hull och hår men tror dessvärre inte jag passar så bra i den ;-)

Erika: Tack detsamma =)

Miss M: Ja, absolut. Jag reagerade bara och tycker det är så tråkigt att det finns så mycket normer ¨därute¨...Kram!

IngelaMollly sa...

Free Fashion Pia: Jag med, kan vi inte bilda en klubb? ;-)

Sara: Så sant så =)

Att ha det gott. Tack vad snäll du är =) Ville mest väcka frågan, tycker det är så trist...

Sussi: Härligt! Fortsätt med det! =)
Kram!

Marikka: Håller helt med dig =)