fredag 8 januari 2010

Shake that body

Åh vad roligt! Jag som alltid har älskat att dansa har fått med Monsieur A och våra vänner på danskurs! Egentligen ville vi lära oss lindy hop men dansläraren rekommenderade oss att börja med bugg- vilket vi lärde oss för si så där 100 år sedan - eftersom dansstegen i lindy hop är mycket svårare och snabbare, typ så här. Lätt som en plätt alltså ;-)
Ikväll ska vi gå och se på Luftslottet som sprängdes på bio så tyvärr missar jag premiären av mitt favoritprogram Let's dance men jag nynnar konstant på låten den är ju så bra blir så sugen på att dansa när jag hör den och det är väl det som är tanken? ;-)

16 kommentarer:

Znogge sa...

Men å andra sidan så väntar en spännande filmkväll dig!

Kram!

Maries dagsedlar sa...

Åh, så roligt med dans! Det blir man så glad av. Tänk att du har fått med dig Anders. Jag skulle aldrig kunna dra med mig Ö på något så kul.....

Maries dagsedlar sa...

Har tittat på tvättstugeninlägget och kommenterat även det! Kram

Camillas dagar sa...

Åh, vad kul - både med danskurs och biokväll. :)
Däremot håller jag inte med om "Let´s dance", här blir det "På spåret" i stället. Vart är vi på väg? :-D
Kramar!

Erika sa...

Vad kul med danskurs.
Min sambo har varit danslärare. men nu har han slutat med dansen. Nu sysslar han mest med sin musik.

Ha så trevligt på bio =)

Att ha det gott sa...

nu Molly ska du få höra något roligt
För måååånga år sedan gick min man och jag en kurs i gammeldans efter det fortsatte vi med folkdans
Det var motion må du tro och riktigt kul
Vi dansade tom Upplandsshottisen (en tävling)
Vi har några riktigt snygga outfit bilder från den tiden(folkdräkt)

fashionhaggan sa...

så kul att gå på danskurs, jag föreslog det för maken idag, han verkade inte så intresserad. men jag får nog föreslå den en annan dag när han är lite piggare.

Pia Wester sa...

Så orättvist! Jag vill ju också dansa lindy hop! Bugg har jag aldrig fått till, den takten går inte ihop med mig riktigt....du får återkomma med rapport!

Nina sa...

men wiii, vad kul, jag vill åxå gå på danskurs! det måste jag kolla upp :D

kram!

sara - Glitterögon sa...

Jag brukar också tycka att Let's dance är roligt att se på, men i går var det inte alls särskillt bra, eller så var jag på fel humör. Satt och läste i stället.

Luftslottet som sprängdes vill jag också se - hoppas ni hade en trevlig biokväll.

Mrs J sa...

Men du SÅ roligt! Längtar efter att lindy hopen ska börja igen. Tyvärr har vi lovat bort oss nästa gång det är lindy hop live. Attans alltså! Ni får dansa lindy på höstterminen då!? Jag gillar inte Let's dance. Kollar mycket hellre på So you think you can dance, på folk som redan kan dansa.

Tack vare (el pga) dig köpte jag hem Amelia och drabbades av akut garderobrensningsnoja!

IngelaMollly sa...

Znogge: Så sant, den var verkligen bra precis som du skrev =) Kram!

Marie: Ja, jag är så glad och det ska bli så kul =) Såg det. Kram!

Camilla: Ja, jättekul och nu ska jag gå på bio ikväll igen, ingen ordning alls på mig ;-)

Erika: Tack, ja det ska bli jättekul. =) Vad spännande med din sambo, vilka danser undervisade han i?

Att ha det gott: Åh vad roligt. Hade varit jättekul att se bilder från er danstid =)

Fashionhaggan: Ja, det ska bli så kul =) En fredagskväll är nog inte rätta tillfället att fråga om det, gäller att välja rätt tillfälle ;-)

Free Fashion Pia: Det lovar jag. Tydligen är lindy hop svårare än bugg...?

Nina: Ja, gör det, ska bli så kul =)Kram!

Sara: Ja, jag brukar tycka det är så kul att se hur de utvecklas och på de fina kläderna. Tycker du ska se luftslottet, den var bra.

Mrs J: Ajdå, då vill det till att du tyckte det var värt att köpa just det numret? ;-)
Måste fråga dig om lindy hopen, dansläraren jag pratade med rekommenderade oss att börja med bugg eftersom lindy hopen bygger på buggens grundsteg plus att lindy hopen är svårare. Vad tycker du? Har ni hållt på länge?

Mrs J sa...

Ärligt talat så tyckte jag att danslärarens rekommendation var konstig! Grundstegen är helt olika. Vissa turer finns både i bugg och lindy. Maken tyckte att lindyn var svår i början, men nu är han lika fast som jag! Vi dansade bugg några år på gymnasiet. Lindy hop började vi dansa i höstas (har tjatat i FLERA år). Jag är såklart mycket partisk, men lindy hop är sjukt mycket roligare!

IngelaMollly sa...

Mrs J: Hmmm, nu blev jag jättetveksam för det är ju lindy vi helst vill dansa. Kanske måste höra mig för på det andra stället också innan vi bestämmer oss för var vi ska gå?

Mrs J sa...

Såvida inte dansläraren själv dansar båda stilarna, så antar jag att denne är klart med benägen att rekommendera sin egen stil. Särskilt om den andra stilen bara lärs ut på en annan dansskola.

Jag är åtminstone ärlig med min partiskhet ;-)

IngelaMollly sa...

Ja, ska nog kolla andra stället också där flera av medlemmarna i Bounce gick en gång i tiden ;-)