lördag 23 januari 2010

Den perfekta kombinationen

Jag älskar lax, spenat, parmesanost och vitt vin så därför kunde det inte komma lägligare när jag hittade detta recept i tidningen:

Lax med vitvinssås
1. Lägg ut minst 200 gr färsk spenat i en lätt smord ugnsform. Salta o peppra. Blanda 2-3 dl grädde med en dl vitt vin häll över spenaten
2. Lägg ut 800 gr färsk lax utan skinn och ben, salta o peppra
3. Riv över 150 gr parmesan-det är det som är hemligheten med den goda smaken-och ställ in i 175 gr varm ugn i drygt 20 min.
Servera med pasta.

Japp! Det får det bli ikväll, låter väldigt gott!

8 kommentarer:

Frida sa...

mmm, det låter verkligen supergott! ska nog infogas i nästa veckomeny!

Camilla sa...

Du har fått något av mig
http://shopalot.blogg.se/2010/january/blog-award-from-emmah.html#comment

Sara sa...

Låter extremt gott, det ska jag testa :)

Miss M sa...

*musm* Låter supergott =) ska se till att skriva ner detta!

ha en skön kväll sweetie =)

fashionhaggan sa...

den ska jag testa imorgon, den verkar grymt god!

Käthe sa...

Mums! Blev det gott?

Znogge sa...

Men oj, så gott det låter! Det ska jag prova vid tillfälle. Tack för tipset.

Kram!

IngelaMollly sa...

Frida: Det rekommenderar jag =)

Camilla: Tack, rara och fina =)

Hedgehog-Sara: Ja, gör det =)

Miss M: Yummie! Testa =)

Fashionhaggan: Ja, testa =)

Käthe: Mumsfilibabba =)

Znogge: Hoppas du gillar =) Kram!