lördag 2 januari 2010

Kavringsnittar

Jag är fortfarande så trött! Hur länge ska det vara på det viset? Fast det är klart, jag har ju vänt en smula på dygnet också...
Högst på listan idag står att fixa dammsugare, upphetsande värre! Vår gamla så gott som exploderade på nyårsafton så det stank i flera timmar i lägenheten ;-/
Tänkte dela med mig av receptet på de goda snittarna jag bjöd på; egentligen ska man garnera med fikon men jag gjorde som Cajsa Warg och tog röda vindruvor istället:

Kavringsnittar med parmesancreme
kavring
1,5 dl
parmesanost, färskriven
150 gram
philadelphiaost
5 skiva(or)

Tillagning
20 snittar
1. Blanda parmesanost och philadelphiaost.
2. Skär varje kavringskiva i 4 bitar och spritsa eller bred på parmesancrèmen.
Skölj och skär fikonen i tunna klyftor och lägg på toppen.

9 kommentarer:

Znogge sa...

Mmmm... Det lätt got! Så enkelt dessutom.

Kram!

Eva Agnes sa...

Gott-Gotti-Gott-Gott!!!
Karlshamns Mejeri

sara - Glitterögon sa...

Låter jättegott, fräscht och syrligt.

Pia Wester sa...

Åh gud så gott det lät!

Att ha det gott sa...

Det ser smaskens ut

Hovdamen sa...

Fin blogg du har o snittarna ser jättegoda ut!

Ha en bra kväll!

Miss M sa...

Älskar kavringssnittar =)

Dessutom är det mitt favoritfruksotbröd med ost & gurka *mums*

Kram

Mrs J sa...

Dammsugare, vinterdäck och liknande är så obegripligt tråkigt att behöva spendera pengar på!

IngelaMollly sa...

Znogge: Ja, sådant gillas av mig och det var verkligen gott! =) Kram!

Eva Agnes: Ja, gott gotti gott gott var det ;-)

Sara: Där satte du den perfekta beskrivningen; så smakade det =)

Free Fashion Pia: Ja testa,det var verkligen supergott =)

Att ha det gott: Och det smakar smaskens också =)

Ingegerd: Tack snälla, vad glad jag blir =)

Miss M: Jag älskar också kavring, what else is new liksom? ;-) Kram!

Mrs J: Ja, sådana inköp suger verkligen ;-/