onsdag 20 januari 2010

Comfort food

Bild från Sweden.se

Ha ha ha, ni måste tro att jag är värsta egot, var nog lite otydlig i min text igår-förhoppningsvis blir jag bättre på det snart eftersom utbildningen igår gick ut mycket på att vara tydlig och att lyssna när man kommunicerar. Jag syftade på er respons på artikeln om köpstoppet, kände själv att det här ju inte kommer att gå när ni reagerade så starkt ;-)
Och medan ni är så duktiga med att äta hälsomat och undvika socker så går det tvärt utför för mig; jag känner mig själv så väl, när det har varit tufft äter jag mer sött. Den här hösten har varit så tuff samt den jobbiga händelsen innan jul som kommer att ta lång tid för mig att hämta mig ifrån. Men, jag vill ju inte kompensera köpstoppet med att rulla fram om man säger så ;-)

7 kommentarer:

Rövarmamman♥ sa...

Hihi, ang bildern- ja åt årets första semla för en stund sen-å så gott de!! Kramar till dig
hoppas d har en fin dag

Marikka sa...

Du kommer både att klara av köpstoppet och att hålla dig i form, tror jag. Du verkar så otroligt målmedveten an köpstoppet, var stolt över det. När det gäller sötsaker så försök bara vara måtlig, att äta sött då och då skadar ingen.

Znogge sa...

En fastlagsbulle ska jag unna mig men sedan får det räcka! Då blir det ingen katastrof! Så ta du en också :-) Köpstoppet fixar du det med!

Att ha det gott sa...

ÅHHH Gud nu dreglar jag

Omentjej sa...

Vet du Molly, jag tycker VI är duktiga som inte skäms för att äta semla. Du skulle hört på fikat igår, nästan alla damerna var tvungna att kommentera att de minsann nyss hade eller skulle träna. Så de kunde unna sig en semla. Jag säger: Njut! Livet är kort.

Fliselin sa...

Semlorna ser goda ut, blir så sugen! Klart att du klarar köpstoppet! Jag är också inne i en söt-period. Unnade mig en hel del choklad under julen och går nu som en råtta i skåpen och letar efter något gott... Det tar ju sin tid att vänja av sig igen, men det går det också. Självklart ska man unna sig en semla eller två ibland och även lite annat gott. Jag håller med "Omentjej" om alla hystron som inte kan äta något onyttigt utan att ursäkta sig på ngt vis.

Nu har jag paus efter att ha vaccinerat 60 barn dos 2 svininfluensa. Hur går det med vaccineringen, Molly?

IngelaMollly sa...

Rövarmamman: Jag med, det var väldigt gott ;-) Kram!

Marikka: Vad snäll och förståndig du är, tack =)

Znogge: Tack =) Kram!

Att ha det gott: Det gjorde jag med ;-)

Emma: Håller så med dig, urjobbigt med sådana där snusförnuftiga kommentarer ;-/

Fliselin: Det var väldigt gott med en semla =) Låter som om du och jag är inne i samma sötmood ;-) Och jag håller med om att man ska njuta istället för att låta Luther sitta på axeln ;-)Det går inget bra på den fronten, var på väg i måndags men då kom annat jobbigt iväg och så velar jag. Kram!