onsdag 20 januari 2010

Onsdagen 20 januari

Klänning Carin Wester
Kofta Gina Tricot
Denimleggings Pieces

Mittwoche. Syns det vad jag jobbar med? Ledtråd: inte strykning ;-)
Sover ni med era smycken på? Jag har som en kvällsritual att plocka av mig alla smycken när jag ska sova. I morse när jag skulle sätta på mig ringarna tappade jag vigselringen, kling kling klirr lät det på kakelgolvet och jag hann absolut inte leta då. Mardrömmen var att den hade trillat i golvbrunnen men tack och lov hittade V den, puh!

9 kommentarer:

Miss M sa...

Fin du är =)

Tar också av mig alla smycken, har nog samma ritual som du!
Tur du hittade din ring, Gud vad hemskt det varit annars!

KRAM

sara - Glitterögon sa...

Inte böcker väl ;) ?

Tur du hittade ringen, pust.

Pia Wester sa...

Sover med "basutbudet" på = vigselring, små örhängen, halsband och litet armband. Allt extra tar jag av!

Att ha det gott sa...

Vigselringarna har jag alltid på
Allt annat tar jag av och byter om

Sussi sa...

Vad jobbigt när du var tvungen att åka utan att hitta den först! Kan tänka mig att dina tankar drogs åt det hållet ofta fram till du fick veta att det var lugnt ;-)

Det enda i smyckeväg jag sover med är förlovningsringen

Kramisar

Fliselin sa...

Tar av allt innan läggning. Skräck om något åker ned i avloppet!

Jag stryker helst inte heller. Har gjort om i tvättstugan för en tid sedan så jag kan vika direkt efter tumlare eller torkning på sträck. Hänger mycket på galgar då många plagg klarar sig utan strykning då, blusar och likande stryks dock nästan alltid. Tidigare ströks allt..., ej underkläder, men all annan trikå, även barnens. Timmar gick till detta! Är alltså befriad nu!

Lisa sa...

Jag har en liten tvångstanke vad gäller smycken och sovande, jag MÅSTE ta av mig dom, känns som jag inte kan sova bekvämt annars. Står inte ut med att somna med vare sig små örhängen eller förlovningsring.

Erika sa...

Jag sover oftast inte med smycken på. Ibland har det hänt att jag har ett halsband på mig men jag är alltid rädd att jag ska slita sönder det i sömnen.

IngelaMollly sa...

Miss M: Tack vännen =) Ja, det var en lättnadens suck...Kram!

Sara: He he =) Himla tur, hade blivit skogstokig annars ;-)

Free Fashion Pia: Precis som de flesta jag känner, de tycker jag är urkonstig som tar av allt ;-)

Att ha det gott: Ja, det är nog ganska ovanligt att ta av dem så som jag gör.

Sussi: Ja, jättejobbigt man kan säga att jag inte var fullständigt fokuserad ;-)

Fliselin: Ja verkligen ;-/ Låter som jag en gång i tiden, tack och lov att vi ständigt blir smartare ;-) Kram!

Lisa: Precis som jag! Så skönt att jag inte är ensam om det =) Kram!

Erika: Precis som jag också =)