söndag 24 januari 2010

Vacker och smärtsam kärlek

Bild från Discshop.se
Jag har älskat dig så länge och var alldeles alldeles underbar. Den handlar om Juliette som kommer hem till sin syster efter ett femtonårigt fängelsestraff, Hur kommer man in i samhället och får vänner igen efter att ha begått ett sådant grymt straff? Ganska snart förstår dock betraktaren att Juliette inte har varit riktigt så grym och ond; att det ligger något tragiskt bakom hennes handling. Jag vill inte berätta här vad hon har gjort för brott för då tycker jag att jag avslöjar för mycket av filmen. Skådespelarinsatserna är lysande - vissa ansiktsuttryck och minspel får mig att börja gråta. Kristin Scott Thomas är alldeles lysande i sin huvudroll. Se den!
Och idag har vi dansat Lindy hop, såå kul! En riktig endorfinhöjare! =)

6 kommentarer:

Hanna sa...

Det låter som en bra film. :-)

Att ha det gott sa...

Den ska jag försöka se

Mrs J sa...

Men du, SÅ kul att det faktiskt blev lindy hop! Vi var iväg och dansade i helgen, efter ett lång juluppehåll.

Fifi sa...

Det där verkar vara en film helt i min smak. Jag ska lägga titeln på minnet!

IngelaMollly sa...

Hanna: Ja, den var riktigt bra =)

Att ha det gott: Försök gör det, mycket bra =)

Mrs J: Ja, det var så kul! =)

Fifi: Gör det, så bra film! =)

Omentjej sa...

Håller med, den är helt fantastisk!