söndag 10 januari 2010

Sherlock Holmes

Filmen igår var mycket bra, helt klart sevärd. Den bygger på sir Arthur Conan Doyles böcker om den mycket skarpsynta och smarta yrkesdetektiven och hans assistent och gode vän, läkaren Watson. De spelas av Robert Downey Jr och Jude Law som bjuder på lysande skådespelarprestationer. Hyresvärdinnan Mrs Hudson som äger våningen på Baker Street, kommissarie G Lestrade och Holmes ärkefiende James Moriarty figurerar också i filmen som bjuder på humor, action, spänning och vackra kläder. Jag hade inte en tråkig stund i biofåtöljen! =)
Jag ger den MMMM/M

5 kommentarer:

Znogge sa...

Tack för det! Då ska jag nog se till att komma iväg på bio en gång till!

Kram!

Sussi sa...

Då får man kanske tänka på att se den.

Camilla sa...

Den där vill jag också se!

Rövarmamman♥ sa...

O vill så gärna se den!!:) Hoppas du får en fin kväll sötis!KRAMAR till dig

ps.tack för din fina kommentar, du e ju för GO! ds.

IngelaMollly sa...

Znogge: Det tycker jag =) Kram!

Sussi: Ja, det tycker jag =)

Camilla: Ja, den var riktigt bra =)

Rövarmamman: Varsågod =) Jag tycker du ska se den =)