fredag 29 januari 2010

Igår

Posted by Picasa
Tunika Made in the shade
Kofta Lindex
Denimleggings m skinnrevärer Pieces
Sjal Wedins gammal
Halsband Tomas Scabo
Det var en riktigt intensiv och hektisk dag igår. Vi pratade om ungdomsförfattaren Magnus Nordin och hans böcker eftersom han kommer och besöker oss i nästa vecka. Det kom en ganska livlig högstadieklass för att lyssna på oss som efter ett tag satt som tysta ljus. Ett gäng killar var småstökiga så jag satte mig och punktmarkerade dom vilket tack och lov hjälpte ;-) Det roliga var att den killen som fick byta plats i slutet sa att det lät som så bra och spännande böcker. Bra betyg till Magnus det.
Efter jobbet var jag och fikade med L och åt räksmörgås, storfavoriten. På kvällen storhandlade jag; fyllde kylskåp och skafferi men tömde plånboken ;-) Idag är jag leeedig, smakar gott på tungan =)

9 kommentarer:

elisabet sa...

Låter väldigt spännande och intressant!

sara - Glitterögon sa...

Låter som ett väldigt intressant jobb du har, att väcka läsintresset hos ungdomar. Så viktigt.

Mrs J sa...

Men nu blev jag ju sugen på räksmörgås! Akut sugen! Jag har tagit itu med awarden idag.

Znogge sa...

Ledigt är alltid gott!
Ha en härlig helg!
Kram

Librarybeth sa...

Oj, vad jag känner igen mig i det som du berättar... det där med punktmarkering av elever. Ibland kunde man bli lite trött av den delen av sitt arbete...;)
Toppensnygg dagens! Gillar din kofta skarpt,deppa inte över dina koftor - de är ju snygga!!!

Nina sa...

skönt med ledig fredag :)

du har något att hämta hos mig..

kram!

Att ha det gott sa...

Åhh så smaskigt med räksmörgås
Jag tycker aldrig att du har samma kläder två ggr
det är BRA gjort

Fliselin sa...

Jag gillar verkligen den där koftan! Hela outfiten är så snygg! Du inspirerar verkligen! Tack för bilden på halsbandet! Jag har två kedjor en kort och en lång. Behöver (behöver och behöver?) berlocker att hänga där i.
En hel dag har gått uran att jag kollat din blogg,kändes så roligt att nu ha tid! Räksmörgås, hm det älskar jag! Imorgon är jag inte ledig, (gillas ej), hoppas kursen är så bra att det är värt det. Tiden ska kompas ut snarast, har ju svårt att få ut tid om den inte bokas in.
Hoppas du njutit av din dag!

IngelaMollly sa...

Elisabet: Ja, det var riktigt kul =) Så roligt att du är tillbaka! =)

Sara: Ja, det är roligt, dessvärre kommer inte ungdomar så mycket det är mer barn.

Mrs J: Det godaste som finns =)

Znogge: Underbart! Du med =) Kram!

Librarybeth: Ja eller hur? ;-) Det är inte så ofta ungdomar kommer till oss och barnen behöver oftast inte punktmarkeras tack och lov ;-)

Nina: Underbart och tusen tack =) Kram!

Att ha det gott: Min favorit! Tack, vad snäll du är =)

Fliselin: Tack, vad snäll du är! Jag blir alldeles varm i hjärtat =) Hoppas nu kursen går riktigt fort och bra, kanske du kan unna dig något efteråt? ;-) Hoppas sonen mår bättre? Kram!