torsdag 10 december 2009

Torsdag 10 december

Idag: Smocktights-mina absoluta favoriter-Modströms T-shirt One teaspoon Kofta Lindex Stövlar Vagabond Strasshalsband Guldfynd Strassarmband Lindex
Hemma igen, trött och mycket nöjd med kvällen. Filmen var en positiv överraskning, en riktig feelgoodare. Fast jag kan bli lite trött på att det kan vara så onödigt grått i svenska filmer; vad jag menar är att kameran går så himla nära för att visa varenda påse, rynka och lagning i tänderna. Jag förespråkar inte den amerikanska utseendefixeringen men kan tycka att man också gå överdrivet långt åt andra hållet så det nästan blir lite absurt. Vad tycker ni och förstår ni vart jag vill komma med mitt resonemang?

6 kommentarer:

Znogge sa...

Förstår precis vad du menar och tror att det kan vara lite typiskt svenskt eller nordiskt!

Men du, vilken dag är du på ;-)

Kram!

Pia Wester sa...

Lite snällare ljussättning kan jag också efterlysa i svensk film....utan att det för den skull behöver vara "Vaselin på linsen".

Men du, VAR har du köpt de där ursnygga tightsen och topen ;-))???

Miss M sa...

Systra min sa likadant när hon sett filmen!
Förstår också precis vad du menar! Det har blivit som en liten rörelse gentomot den Amerikanska utseendefixeringen likosm! Men jag håller med, lite glamour kan väl även svensk filmindustri visa =/

KRAM

Omentjej sa...

Molly: förstår precis och håller med! Gyllene medelväg...

Du, jag jobbar hemifrån och har Malous efter tio på. Jag vet inte vad jag tycker om programmet, men just nu är Olle Sarri med och pratar om Apan! Kul!! Du får kolla om det går i repris eller ngt!!

sara - Glitterögon sa...

Jag förstår exakt vad du menar och håller med. Det är därför som jag oftast inte tycker om svenska filmer. Sverige blir så fult liksom.

Snygga, lappade jeans.

IngelaMollly sa...

Znogge: Tack för att du uppmärksammade mig, det är lite mycke nu...;-) Blir lite väl grått ibland... Kram!

Free Fashion Pia: Eller hur? 1,2, 3...: FREE FASHION STOCKHOLM =)

Miss M: Klok och observant syster du har =) Ja, lite skadar inte ;-)

Emma: Ja, så tryggt, säkert och svenskt... Tack för tipset, måste leta upp det.

Sara: Visst ´är de snygga? Ja, det blir lite för redigt och präktigt.