tisdag 29 december 2009

Mitt 2009







































År 2009 var ett händelserikt år för mig; jag avslutade ett stort projekt på jobbet, var på bröllop, min äldste son tog studenten. Jag hade en fantastiskt underbar sommar med utlandssemester, härliga svenska havsbad, båtturer, Stockholms, Karlshamns och Malmöbesök.
Höstens höjdpunkter bestod av min brors filmpremiär och vår flytt till vår nya lägenhet. Hösten och vintern var mycket tuff för mig så nu hoppas jag på en ny och positiv start när det nya året 2010 börjar. Mitt nyårslöfte är ju att inte köpa några klädesplagg eller smycken fram till sommaren. Har ni något nyårslöfte?

11 kommentarer:

Frida sa...

nej, jag brukar hoppa nyårslöften. jag är ju perfekt ändå ;)

Miss M sa...

Åh vilka underbara bilder! konstigt det där, när man tittar tillbaka på bilderna man tagit så ser det altid ut som om man haft det bästa året någonsin *hmm*

Inga nyårslöften här, slutade med det för flera år sen..

KRAM

Sussi sa...

Häliga bilder..

Nyårslöfte har jag slutat att gett.. Jag har inte lyckats hålle ett enda än så det känns meningslöst hihi

Ha en bra dag

Lisa sa...

Jättefina bilder! Vad duktigt av dig att ha ett köpstopp fram till sommaren, är jätteimponerad. Jag beundrar verkligen alla som inte bara reflekterar över sin konsumtion (vilket är det enda jag själv lyckats med hittills), utan dessutom gör något praktiskt i frågan. Själv kommer jag inte att avge något nyårslöfte, brukar nästan aldrig göra det. För några år sedan, efter att ett långt förhållande tagit slut och jag var väldigt ledsen, lovade jag mig själv att ta hand om mig ordentligt under året och göra saker för mig, som gör mig lycklig. Kram

Sara sa...

Jag lovar att INTE se Göta Kanal 3.

Marikka sa...

Vilket fint år du har haft.
Mitt nyårslöfte är att försöka stressa lite mindre.
Sedan försöker jag alltid att leva så ekologiskt och miljövänligt som möjligt. Vilket jag dessutom är bra på med ett undantag: Shopping. Så jag ska försöka shoppa minimalt, får se om jag klarar av det. Jag har en mycket svag karäktär när det gäller kläder.

Nina - Glamourmamman sa...

Härliga bilder :-)
Oj, inte köpa kläder innan sommaren??!! Det hade aldrig jag fixat ;-)
Kram Nina

Camillas dagar sa...

Ditt 2009 såg verkligen härligt ut. Hoppas att 2010 blir snäppet ännu bättre. :)
Och nej - inga nyårslöften för mig.
Kramar!

IngelaMollly sa...

Frida: Brukar också hoppa det men tyckte det kändes vältajmat nu. Kanske du kan lära mig det också ;-)

Miss M: Tack =) Ja visst är det lustigt det där...trodde också jag hade slutat men tyckte det var läge för mig nu med ett sådant löfte som många känner till, då är det mycket svårare att bryta ;-)

Sussi: Tack =) Brukar vara så för mig med men den här gången måste det gå!

Lisa: Tack =) Jag vet inte om jag är vidare duktig men har kommit till en gräns då jag måste ta mig en rejäl funderare och måste skärpa till mig. Brukar heller inte avge sådana löften men tyckte det passade bra i år. Håll tummarna för mig är du snäll.

Hedgehog-Sara: Härligt! Tror jag kan lova det med...fast man ska aldrig säga aldrig ;-)

Nina-Glamourmamman: Tack =) Ja, det kommer att bli hur svårt som helst men det måste bara gå.

Marikka: Ja, inte så pjåkigt när man tittar tillbaka. Jag har också jättedålig karaktär när det gäller klädköp. ;-/

Camilla: Tack, hoppas detsamma för dig =) Den här gången behöver jag avge detta löfte för mig själv och omgivningen...

fashionhaggan sa...

nä, jag ska inte ge något nyårslöfte, men varför ska du ite handla kläder på ett halvår?

IngelaMollly sa...

Fashionhaggan: Jag har handlat för mycket helt enkelt ;-)