söndag 13 december 2009

Skenet bedrar

Sent i fredags kväll satt vi och tittade på Nobelkonserten som makarna Smith ledde vilket det debatterades en del om innan. Jag tyckte de gjorde en bra insats; trevliga, rara och jättegulliga att titta på. Naturligtvis var deras båda barn bedårande söta. I slutet sjöng de - ¨man in the mirror¨- med fantastiska sångröster och sonen gjorde några Michael Jacksonmoves. Och jag tänkte att det är så lätt att tro att vissa har det perfekta livet med framgång, pengar och utseende men riktigt så enkelt är ju inte det som kallas livet...
Jag har också ofta dragits till artiklar och bilder på -vad jag trodde- den lyckliga familjen Tiger och Elin Woods som inte var så lycklig bakom den perfekta ytan -visade det sig- och mina tankar går till de stackars arma barnen...
Det gäller att finna sin egen väg och lycka i livet att sluta jämföra sig med andra och att sluta upp med att tro att gräset är grönare.
Ha en härlig lucia och ta hand om er.

10 kommentarer:

Camilla sa...

Helt sant! Man ska alltid vara gladast för det man har
Kramar

sara - Glitterögon sa...

Ja precis. Fasader gör att skenet bedrar.

Ha en riktigt mysig lucia och tredje advent.

Linda sa...

Ja, det gör att man uppskattar sitt liv! Hoppas även att du får en fin lucia!

Miss M sa...

Har alltid misstänkt att det funnits något bakom Tigers "perfekta" fasad! Tycker verkligen synd om Elin bara som måste gå igenom detta via pressen, det gör liksom ont nog att vara utsatt för otrohet ändå =(

Ha en underbar luciadag vännen! KRAM

tinazpicaboo sa...

tänker me på barnen! ha det fint kram

Camillas dagar sa...

Kloka ord så här i julstressen. Själv tittade jag inte så mycket på Nobelfesten faktiskt, spanade bara in Vickan och Maddes fina klänningar.
Kram kram!

Eva Agnes sa...

Precis så är livet. Vi har det bra.
Och inte önskar jag mig någon annan stans. precis här och nu.
Kramisar
Mammi

Znogge sa...

Så sant så! Gräset är sällan så grönt som man tror...

Kram!

Att ha det gott sa...

Håller med dig

IngelaMollly sa...

Camilla: Ja, värt att påminna sig själv om det då och då... Kram!

Sara: Ja, det är lätt att luras av perfekta fasader, inte sant? Tack detsamma =)

Linda: Ja, lätt att glömma mellan varven..Tack detsamma =)

Miss M: Så är du ju också väldigt klarsynt och skärpt så det förvånar mig inte =)Hoppas du också hade en fin lucia. Kram!

tinazpicaboo: Mmm, visst är det synd om dem? Kram!

Camilla:Tack =) Nej, det gjorde inte jag heller det var nobelkonserten i Oslo som jag fastnade vid, lite mer fart där ;-)

Eva Agnes: Så sant som det är sagt =) Kram!

Znogge: Lätt att bli lurad ibland...Kram!

Att ha det gott: Ja, lätt att glömma bort mellan varven...