fredag 18 december 2009

Gårdagens

Tunika Kappahl Kofta+Ring Lindex Leggings m skinndetaljer Monki Hopehalsbandet Barncancerfonden
Igår var jag ute och roade mig igen och och såg på Bröllopsfotografen, dessvärre var den inget vidare bra... men jag hade trevligt och mysig fika med min väninna i alla fall.
Bjuder på en rödögd och lite slafsig Mollyversion idag men ibland är det väldigt väldigt tufft och bekymmersamt att vara tonårsförälder...Det enda jag kan hoppas på är att vi inte är ensamma om att ha det så här...?

11 kommentarer:

Fliselin sa...

Hm, min kommentar kom inte med, får skriva igen! Det kanske var lika bra det efter som det var mest en bedrövelse om hur ledsen och hur jobbigt allt är just nu..., men det återger jag en gång till nu. Inleder i alla fall med att tycka att din tunika på bilden är ljuvlig, vit och julig som jag tycker är så fint. Själv tog jag på mig en dyster mörkgrå tunika med spetsar samt svarta leggings, kanske ska byta till jeans. Känner mig så nere då det tar på krafterna att fixa allt med barnen, kläder, presenter till lärare, fika mm. Nu höll ena sonen på att inte få med sig sitt avslutningsfika om jag inte påminnt far i huset, som inte kom ihåg eller hade hört... varför ska jag hantera all info? Har också fått mitt månatliga möte med chefen bortprioriterat 3 ggr, känner mig inte precis upplagd att gå på julbord med arbetet och hålla humöret uppe när mitt arbetet inte upplevs som viktigt pga detta... Jag vet att jag gnäller av mig på din blogg, det fick bli en ventil mellan tårarna.
Ha en bra fredag Molly, jag ska försöka!

Att ha det gott sa...

jag ser ingen slafsig Molly alls
Det där med tonåringar känner jag igen
Vi har den 4de och sista som härjar här hemma nu

IngelaMollly sa...

Fliselin: Jag tror jag anar hur du har det och lider så med dig! Här kan du skriva och berätta hur mycket du vill och du kan också mejla mig om du känner för det. Gå på magkänslan och gör vad du känner för just nu tycker jag. Jag finns här! KRAMAR!

Att ha det gott: Skönt att höra att jag inte är ensam, tack =)

Käthe sa...

Du är jättefin!!
Julklappstips till din man. Jag gissar hejvilt; vetekudde om han har spända axlar, deo han brukar använda, parfym du väljer efter din smak, nya varma inneskor, tidningsprenumeration, ett ställ det står räkningar på :), fin tavla, foto på dig och barnen han kan ha på jobbet. Eller kanske en sexig almanacka med dig på bilderna. :)) Biljetter till något evenemang.

Miss M sa...

Jag förundras alltid över hur fräsch och snygg du är Molls, tonårsbarn till trots =)

pssst, blev så glad & hedrad för ditt mail =) KRAM

joss sa...

mysig kofta

sara - Glitterögon sa...

Jag tycker att du är jättefin i dag - och alltid. Men gillar... tokgillar särskillt din outfit i dag :)

Marikka sa...

Du är riktigt fin i bilden, tycker jag.
Vad olika man kan tycka, för jag verkligen älskade Bröllopsfotografen. Men kul att du hade det trevligt iaf.

IngelaMollly sa...

Käthe: Tack och vilka superbra tips! =)

Miss M: Fattas bara! =) Vad otroligt snäll och rar du är, blir jätteglad =)

Joss: Tack =)

Sara: Tack, vad gullig och snäll du är =)

Marikka: Tack =) Ja, lustigt det där, eller så var jag inte på rätt humör? ;-)

Bim HD sa...

Hm, tycker nog att du ser bättre än bra ut, så... ;) Allt är i betraktarens ögon, inte i den andres tror jag? Själv känner man sig, urk... Kinkig och börjar få huvudvärk - inte stress - men vet var som väntar... julafton!!! Hm, ifjol var det jag och hinken - migrän, så far och gubbe fick fira själva... Samma iår? Inte en susning, men ser INTE fram emot det med glädje, nä...
Må så grankott...
hm, jag drömmer om blanka leggings - eller liknande... har ett härligt linne som det vore toppen till... ... ...

IngelaMollly sa...

Bim HD: Vad snäll du är, tack=) Jag hoppas på att du ska få en fin jul och ett par blanka leggings! =) Kram!