tisdag 8 december 2009

Humörhöjare?

Det verkar som om det är många av oss som har det jobbigt med det mörka, gråa vädret och längtar efter snö och ljusare tider. Känns verkligen som om den här hösten har varit extra mörk och grå? Tänk om man hade fått starta dagen med ett gott skratt; typ ballongdansen med Melander och company eller något liknande. Fast det är klart humor är ju väldigt individuellt; det som jag tycker är roligt kan ju en annan person ta som stötande nästan... Det gäller i alla fall att hitta guldkanterna i tillvaron dagar som dessa; titta på en rolig film, läsa en bra bok, gå på ett mysigt fik eller besöka någon fin handelsträdgård. Shoppa behöver jag väl inte ens nämna? ;-) Vad gör ni för att pigga upp er själva?

8 kommentarer:

Miss M sa...

Jag shoppar ;)
Fast inte ens det hjälper längre *suck*
Blir det inte kallare och snö snart så döööööööööööör jag *blö*

HUGS

Att ha det gott sa...

Jag tittar in här

Lisa sa...

Jag tänder mycket ljus och äter lite extra choklad :) Roliga träningspass är också att rekommendera! Brukar köra "afro", ett danspass med inspiration från afrikansk dans, som man blir så glad av. Tror att de flesta gym/träningsanläggningar har det på schemat. Det är stora och enkla rörelser, ingen avancerad koreografi, vilket passar mig utmärkt :)

sara - Glitterögon sa...

Myser.
Kramas.
Dricker glögg.
Äter pepparkakor.
Tänder ljus.
Tar en promenad.
Sover så mycket jag kan.
Och läser bloggar :)

IngelaMollly sa...

Miss M: Som jag då och sammma häääääär ;-/ Kram!

Att ha det gott: Du gör mig sååå glad, tack vännen! =)

Lisa: Vad härligt det låter och nu blir jag jättenyfiken på afrikansk dans, svårt?

Sara: Det låter alldeles alldeles underbart =)

Lisa sa...

Nej, det är verkligen inte svårt alls. Mer känsla än avancerad koreografi, liksom :) Svettigt är det också, men det brukar jag glömma eftersom det är så roligt. Man kan verkligen släppa loss om man vill, och det är riktigt frigörande. Tycker absolut du ska pröva! Kram

Omentjej sa...

Jag försöker umgås med familjen och läser mina favoritbloggar så klart (yours included naturligtvis)! Kram!

IngelaMollly sa...

Lisa: Ja det måste jag ju det låter hur kul som helst... ska bara ta mig förbi den där spärren som jag alltid har när jag ska testa något nytt...;-)