tisdag 15 december 2009

Maffig ring

Hmmm, undrar just om det finns något ord som heter maffig eller om det är jag som slänger mig med dialektord igen? Folk här ¨uppe¨ brukar haja till ibland när jag pratar och då är det oftast något halländskt eller göteborgskt uttryck som har ¨poppat¨ ur min mun.
Hittade i alla fall den här ringen för 50 krLindex igår, bra julklapp till mamma, syster, kompis eller till sig själv. Eftersom jag har så små händer ser den lite lustig ut på mig men jag gillar den =)
Tack för era fina råd; jag kommer att skicka blomma och ett fint kort till familjen, det känns bra.

7 kommentarer:

Znogge sa...

"Maffig" använder jag ofta och det är jag inte ensam om! Väldigt vanligt här i Skåne! Tårtan jag åt idag var till exempelt extremt maffig ;-)

Kram!

Wysteriia sa...

jag tycker det är snyggt med stora ringar ;D

fashionhaggan sa...

maffig, ja, det säger vi ofta här i halland!

Nina sa...

jättecool :)

jag använder nog åxå ordet Maffig ibland.

kramkram!

IngelaMollly sa...

Znogge: Skönt att höra! =)

Wysteriia: Visst är det? =)

Fashionhaggan: Underbart! =)

Nina: Tack och härligt! =)

Camillas dagar sa...

Oh, jag tyckte att det såg ut som ett öga som tittade på mig. ;)

IngelaMollly sa...

Camilla: Ha Ha Ha! =) Creepy ;-)