tisdag 15 december 2009

Sorgligt!

Igår kväll hade vi julfest på jobbet med de godaste snittar jag ätit på länge. Eftersom jag inte hör till julmatsfantasterna var de här godingarna en riktig hit!
När jag kom hem fick jag ett mycket ledsamt besked; en tenniskompis till V och H gick hastigt bort i sömnen natten till söndag. De här killarna har spelat många matcher och bott tillsammans på många tennisläger när de var små... Mamman och systern var inne på jobbet igår och jag började direkt tänka; var jag tillräckligt trevlig? Var jag inte lite kort? osv.
Och så till den stora frågan; vad gör jag nu för att visa mitt deltagande? Det är inga vi umgås med eller har haft kontakt med på sistone men jag vill ju göra något utan att vara för påträngande (är det inte typiskt svenskt att resonera så?)
Jag säger som Strindberg; ¨det är synd om människorna¨! Naturligtvis går mina tankar till den stackars sörjande familjen...

8 kommentarer:

Att ha det gott sa...

Så svårt
Kanske kan du skicka en blomma med et kort

Sara sa...

Åh, vad svårt, en blomma är ju fint, lagom liksom. Kram!

Omentjej sa...

Jag säger som de andra, blomma/kort är ett bra sätt tror jag. Usch så hemskt när någon rycks bort så hastigt. Kram.

Mrs J sa...

Det är svårt, för man är så rädd att göra fel, samtidigt som man är rädd att göra för lite. Tror också på en blomma.

Marikka sa...

Skicka en blomma med ett kort. Det betyder mycket att folk visar sin omtanke när man har sorg, tror jag.

sara - Glitterögon sa...

Oj så sorgligt.
Det bästa man kan göra som medmänniska är att visa sitt stöd och att man finns. Skicka ett kort med några varma ord om deltagande. Det ger mer stöd än vad man tror. Kram.

Camillas dagar sa...

Jag håller med alla ovanstående. Blomma och kort tror jag också är uppskattat. Det känns lite fel att ringa om man inte känner varandra bra. Fy vad tragiskt och chockerande!
Kramar!

IngelaMollly sa...

Alla: Tack för era råd och eftersom ni är rörande eniga så blir det blomma och fint kort =)