söndag 14 juni 2009

Arg!


När jag stod och strök kläder under förmiddagen fastnade jag vid ett tv-program som heter Extraordinary parents på kanal 5. Där intervjuades engelska föräldrar som tycker att aga barn är helt rätt! De flesta menade på att det är Gud som har manat dem till detta. En snickare berättade att han hade fått en uppmaning av Gud att tillverka speciella träspadar att skänka föräldrar så de kunde slå sina barn med dem! Jag kokade mer än ångan som pös ut från strykjärnet; arg, arg, arg! Hur kan man tycka det är rätt att slå sina barn och utnyttja sitt överläge som vuxen???! Fy sjutton säger jag bara!!! ;-/

7 kommentarer:

Miss M sa...

Fruktansvärt! Dessutom kräks jag på människor som använder religion som en förklaring och som om det vore befogat då *suck*

Titta in till mig Molls, du har något där :)

Lisa sa...

Femman har verkligen de konstigaste dokumentärerna... Förstår din upprördhet. Kram!

IngelaMollly sa...

Miss M: Visst är det så, upprörande!! ;-/ Nu har jag tittat in; tack, gulle dig =)

Lisa: Mmm visst har de? Var väl typiskt att jag skulle fastna vid det... kram! =)

Hanna sa...

Fy vad hemskt.

IngelaMollly sa...

Hanna: Visst är det?!

Nina - Glamourmamman sa...

Jag håller med, såg också programmet! Klarade knappt av att titta då pojken skulle få smisk :-(
Ha en fin kväll!

IngelaMollly sa...

Nina - Glamourmamman: Mmm visst var det förskräckligt att se? ;-/