tisdag 30 juni 2009

Hallucinerar

Det ska vara en shopaholic som jag till att ge sig ut på sta'n i 30 graders värme! Efter 2 veckors frånvaro hade jag en hel del ärenden och fastnade naturligtvis i alla klädaffärer som hade värsta rean, suck! Jag har haft en fantastisk semester med många utlägg och har absolut inte råd att spendera mer pengar på kläder och nu är jag dessutom arg som ett bi och trött så det är klokast att jag är för mig själv annars kommer jag garanterat bli ovän med alla som kommer i min väg. Jag har aldrig tålt värme speciellt bra och vet garanterat vad jag inte ska göra när det är så här varmt! Det är bara att gilla läget och drömma om en sådan här god eisshokolade som jag har älskat sedan jag var en liten flicka.

4 kommentarer:

Fliselin sa...

Hej! Välkommen hem till värmen, puh! Det är verkligen varmt, stranden hjälper inte, måste kanske till havet imorgon! Roligt att semestern blev bra! Nyfiken i en strut undrar vad ni gjorde i San Fransisco.

Ha det bra!

IngelaMollly sa...

Fliselin: Hej! tack =)Din lyllos som kan åka till havet; enda som hjälper dagar som dessa... Min man jobbade på utlandskontrakt där, barnen gick i skolan och jag volontärarbetade och pluggade. Ha det bra du också =)

Fliselin sa...

Med anledning av att min man har fått förfrågan om arbete utomlands undrar jag en del om detta. Hur gamla var dina barn? Blev det ensamt? Vad är ditt helhetsintryck? Har förstås många funderingar som måste klaras ut innan beslut. Samlar därför på erfarenheter, bra/dåliga. Idag är det molnigt (utanför Sthlm), det gör inget...

IngelaMollly sa...

Fliselin: Vad spännande! Mina pojkar var 4 och 5 1/2 år när vi flyttade till USA. Den äldsta började i första klass och den yngsta på kindergarten. Ska inte sticka under stol med att det var ensamt och tufft i början, speciellt innan barnen hade lärt sig språket vilket ju gick fort. Helhetsintrycket var positivt och inget jag hade velat vara utan men naturligtvis fanns det negativa saker också... mejla mig gärna om du vill fråga mer och undrar över något. Vilket land? Det låter skönt med moln...var bor du så jag kan åka dit? ;-)