tisdag 30 juni 2009

Mollys historia

Värmen verkar ligga kvar i ett järnhårt grepp över oss och jag har lovat mig själv att jag inte ska klaga ;-) Men faktum är att när det är så här varmt drar jag mig till skuggan och fläkten istället. Orkar inte ligga och sola utan ligger mest och flämtar som en hund. Någon som känner igen sig?
Jag verkar ha skapat viss förvirring angående min bakgrund och var jag bor så jag försöker mig på en kort berättelse nu:
Jag föddes i Falkenberg för en herrans massa år sedan, efter studenten åkte jag till Cheadle utanför Manchester där jag jobbade som au-pair. Tillbaka till Sverige igen flyttade jag till Göteborg 1985 och påbörjade mina högskolestudier. Där träffade jag min underbara man, fick två söner och blev kvar till 1996 då hela familjen flyttade till San Fransisco där vi bodde i 2 år. Tillbaka till Göteborg 1998 för att 2001 flytta och bosätta oss i Västerås, min man kommer härifrån och hans familj är bosatt här. Så nog har jag flyttat runt en del och visst påverkar det en både positivt och negativt; jag har fått uppleva många nya miljöer och lärt känna nya underbara människor men jag har tappat de flesta av mina ¨gamla vänner¨ vilket känns tufft och stundtals kan jag känna mig rotlös och rastlös; kan ibland har svårt att veta och känna vad jag verkligen vill. Fast det ska jag inte bara skylla flyttarna på utan det har också med mitt ¨bagage¨ att göra.
Svedala har jag så länge jag minns kallat Sverige för och tänkte inte på att det faktiskt finns ett ställe i Skåne som heter så, tror minsann att Käthe bor där, stämmer det?
Det blev personligt det här men känns ok, undrar någon över något mer är det bara att fråga på!

7 kommentarer:

Miss M sa...

Minsann, trodde ju att jag hade dig i Skåne ju =)

Är likadan som du Molly, jag mår riktigt fysiskt dåligt utav värmen (ärvt det av min pappa), klarar av den upp till 23 grader, sen orkar jag inte med det längre. Vilket människor som älskar sommaren inte kan förstå =/. Men jag gillar inte att svettas, blir på dåligt humör, orkar inget, jag menar, hur kul är det?!
kram på dig=)

Att ha det gott sa...

kul att få veta lite mer om dig

Nina - Glamourmamman sa...

Kul att höra din historia! Men du är ju FÖDD på bästkusten ;-)
Kram!

anna sa...

Aha, då vet jag! Ja jag är likadan med värmen, jag gillar´t men håller mig helst i skuggan, är ingen som ligger och bränner. Ha det gott! skönt att du är hemma igen.

Lisa sa...

Vad roligt att få veta lite mer om dig. Hade inte en aning om var du bodde, i Västerås har jag varit en gång. Min sambo är från Fagersta och vi tog en tripp därifrån till Västerås förra sommaren. Trevlig stad! Vad gäller värme är jag precis som du, jag klarar inte av temperaturer över 25. Tappar nästan livslusten och så hatar jag att svettas sådär!

IngelaMollly sa...

Miss M: Nej nu skojar du allt, eller! ;-) Ytterligare en gemensam nämnare vi har då du och människor som gillar't är totalt oförstående...suck...

Att ha det gott: tack, vad roligt att du tycker det =)

Nina - Glamourmamman: Tack =)och visst är jag född på bästkusten, Sveriges framsida ;-)

Anna: Tack, vad go du är och så skönt att inte vara ensam...;-)

Lisa: Tack, blir så glad när du kommenterar =) Då är vi lika; 25 grader där går absolut gränsen för vad jag klarar ;-)

Omentjej sa...

Jag hade faktiskt rätt bra koll på din flytthistoria. Även jag kallar Sverige för Svedala ibland, undrar vad det kommer ifrån... =)