lördag 13 juni 2009

Skoproblem


Snacka om antiklimax efter denna intensiva och roliga studentvecka! Det känns lite vemodigt och sorgligt så här dagen efter; jag hoppas så att det ska gå bra för min kille.... Det kommer det säkert för han är ambitiös och målmedveten men vill kanske inte följa den vägen som jag visar och det är ju bara för mig att gilla läget;-)
Men nu är det bara att ladda om och börja packa för på måndag beger vi oss ner mot kontinenten och båda killarna hänger med oss, jättekul!
Jag har alltid haft klara packproblem då jag har en tendens att slänga ner för mycket och fel saker. Tänk vad skönt om man hade haft en tipslista med saker som går att kombinera i oändlighet... Och är det någon som har ett käckt förslag på hur och var man packar ner alla skor man vill ha med?

8 kommentarer:

Fliselin sa...

Hej!
Der låter roligt med resan... vart åker ni? Hur länge är ni borta? Kommer du att blogga under resan (hoppas det).Snygga resväskor! Det är inte lätt att släppa taget och se barnen gå sina egna vägar. Som förälder vill man ju bara väl, att det ska gå bra för dem... Jag har mitt kvar är 40+ men hade redan fyllt 30 när första barnet kom.
Ha en trevlig resa!
Fliselin

anna sa...

lyd mitt råd, packa INTE ner några skor. 1. då har du en anledning att köpa nya. 2. det är rea i Italien. 3. det finns mycket snygga skor att köpa till bra pris i Italien.
Vart i Itlaien ska ni åka?

Att ha det gott sa...

Jag tycker att du ska följa Annas råd Klok kvinna hon Anna

Mrs J sa...

Annas råd var klart bäst! Vilken perfekt ursäkt för att shoppa skor! Tyvärr har jag själv fula problemfötter och har svårt att hitta skor som passar. Nu är jag iofs inte skolös trots det ;-) Jag myglar med skor i barnens väskor och lite överallt. En resväska FULL med skor är så mer uppenbart än alla nedmyglade!

Marikka sa...

Anna har rätt: Ta med så lite skor som möjligt, men glöm inte sköna sandaler. Saknar du något kan du köpa det på resan.

IngelaMollly sa...

Fliselin: Mmm det ska bli så roligt. Vi åker med stopp i Malmö och Tyskland sedan vidare till Zell am See där vi bor 3 nätter och sedan vidare till Caorle utanför Venedig, jag ska försöka blogga så fort jag kommer åt internet hoppas du har överseende om det inte blir lika ofta? ;-) Ja visst vill vi våra barn det bästa. =)

Anna: Vet inte om jag klarar det...tycker dessutom redan jag har brännt alla pengar på studenten ;-)Vi ska åka till Caorle utanför Venedig =)

Att ha det gott: Du har alldeles rätt, Anna är en mycket klok kvinna men jag vet inte om jag klarar det;-)

Mrs J: Ja jag håller med om Anna men vet ej om jag fixar det ;-) Brukar också trycka ner skor lite här och var ;-)

Marikka: Du med? Attans vad ni var eniga idag ;-) Vet som sagt inte om jag kan hålla detta ;-)

anna sa...

okej då, du kan ta med dig tre par skor. Ett par su reser i, ett par flipflops, och ett par till. Då har du skor med dig, men du behöver också köpa nya, bra va!

IngelaMollly sa...

Anna: Jättebra! Tack tack tack =)