torsdag 11 juni 2009

Dan före dan!


Tänk att det kan bli sådanaktivitet och så mycket att göra inför en student.... Eftersom vi har ett såkallat ¨torn¨ i vår lägenhet på ett övre plan med liknande panoramafönster, så ingår det fönsterputsning på dem en gång om året. Den här gången bad jag dem att att ta övriga fönster också för en extra summa och då är det ju plötsligt en massa gardiner som måste ner och saker som ska bort så att fönsterputsarna kan putsa! Puh!
Mitt största problem nu är ändå det faktum att det ska ösregna i morgon! Jag som har köpt min fina fjärilsklänning! Vad gör jag nu? Kommer vi överhuvudtaget att se något?
Nu kom jag precis på; studentblommor ska hämtas och mamma vid tågstationen och smörgåstårtorna och och och....

9 kommentarer:

Omentjej sa...

Gah! Stressigt!! Jag drar till med: lugn, allting ordnar sig. Det brukar ju faktiskt göra det... =)

Klänningen har du såklart även om det regnar, köp ett sånt där genomskinligt paraply som du kan sänka ner över dig! Och tänk på vilken fantastisk dag det blir imorgon, oavsett väder. Jag älskar studenten!!

Omentjej sa...

Var man hittar paraplyt är en knivigare fråga... Ingen aning tyvärr. Gör en efterlysning på bloggen!

anna sa...

låter stressigt det där, men lycka till, hoppas ni får en härlig dag!

Att ha det gott sa...

Allt blir säkert bra
och du kommer att vara jättefin i klänningen

Mrs J sa...

Stod utomhus och frös i duggregnet idag på yngste sonens skolavslutning. Nu blev jag hur sugen som helst på smörgåstårta!

Ser fram emot morgondagens outfitbild!

Sara sa...

Jag hoppas att din stress lägger sig. Det kommer nog bli riktigt bra och trevligt.

Tack, min förkylning verkar börja ge vika.
Cheesecaken blev riktigt lyckad! Så gott. Till och med jag kände lite, trots förkylning.

När får jag se en bild på Ronja då?

Kram.

Nina - Glamourmamman sa...

Ja tänk så mycket jobb det är kring en studenfest! Hoppas att det inte regnar på er bara... Kram!

Erika sa...

Smidigt att få fönstren putsade, men är fönstren så stora är det svårt att fixa det själv =)

Hoppas att det inte regnar imorgon för alla studenters skull. Det vore trist om det gjorde det. Jag håller tummarna för uppehåll.

IngelaMollly sa...

Emma: Tack, bra tips där! =) Och jag hittade ju ett paraply, *smack, smack* =)

Anna: Mmmmm, tack vännen! =)

Att ha det gott: Tack tack tack för att du är så snäll och omtänksam =)

Mrs J: mmmm visst blir man sjukt sugen på smörgåstårta när man hör om det? Hoppas jag kan visa mer än regnapen i morgon då;-)

Sara: Tack vännen! =) Vad roligt att caken blev bra! Ska försöka visa bild på Ronja så snart som möjligt.

Nina - glamourmamman: Jaaa, det gäller bara att inte glömma bort att det är kul också;-) Tack för omtanken! =)

Erika: Precis! Tack, är du snäll och håller riktigt hårt? ;-)