måndag 8 juni 2009

Spänning

Bild från discshop
Måndag igen och nu är det fokus för mig som gäller den här veckan. Jag är lite spänd och nervös inför lite saker som ska hända den här veckan; i sådana lägen brukar jag försöka skingra tankarna och varva ner genom att titta på en film eller läsa en bok. Den bästa medicinen för mig att bli lugn på är att träna men det går ju bort med ont i halsen, blä! ;-/
Igår kväll tittade jag och sonen H på filmen Taken som handlar om den pensionerade säkerhetsagenten Bryan (Liam Neeson) som försöker återuppta förlorad kontakt med sin 18-årige dotter (Maggie Grace). Dotterns högsta önskan är att åka på semester till Paris med sin väninna och efter mycket om och men beslutar sig Bryan att säga ok till resan. Det sämsta beslut han någonsin tagit, visar det sig, eftersom de båda flickorna blir kidnappade av en utländsk liga till trafficking. Detta är en riktig otäck nagelbitare eftersom trafficking ju förekommer i verkliga livet! Det finns några råa och brutala scener - speciellt en tortyrscen - som jag hade klarat mig utan men över lag var det en riktigt bra och spännande film.

2 kommentarer:

Miss M sa...

HAHAHA,denna såg jag och H i lördagskväll ;) tyckte den var grymt bre. Älskar Liam Nesson =)

IngelaMollly sa...

Miss M: Det här är ju helt otroligt! Snacka om tankeöverföring! ;-)