onsdag 10 juni 2009

Inte kul!

Usch och Isch! Nu ska jag till tandläkaren och laga hål = inte kul! Jag har lyckats hålla mig ifrån hål ett par år nu så nu har jag hunnit jaga upp mig ordentligt inför detta ingrepp som är superlitet jämför med mycket annat, jag vet. Tänk vad opsykologiska och otåliga tandläkare kan göra mot ett barn så hon bär med sig dessa upplevelser långt in i vuxenlivet. Tack och lov att det har hänt saker på den fronten! Jag hade en mycket sträng och kraftig dam som slet i min stackars lilla mun när jag var barn. Äsch, jag får dra min favorit igen: ¨detta kommer också att gå över!¨. Wish me luck!

7 kommentarer:

Att ha det gott sa...

STORT Lycka till
Det kommer att gå jätte bra

Miss M sa...

Åh, jag vet precis vad du menar, jag har en enorm tandläkarskräck pga bandomens opedagogiska Lars Ranbro på folktandvården *ish* Han borrade mig i tungan, jag grät och bad han sluta och då sa han "sluta shåpa dig och fortsatte" =( Jag glömmer det aldrig =(
men jag rotfyllde i höstas (med enorm ångest dock) hon ny tandl och det gick =))))

Lycka till!

Sara sa...

Usch då, vad läskigt. Hoppas det går bra.

SV: såg du min underliga rubrik? Jag är visst så förkyld att jag inte ens kan stava till snörvlig. Haha.

Jenny sa...

Fin blogg du har:)

IngelaMollly sa...

Att ha det gott: Tack, det gick bra =)

Miss M: Mmm visst är det för jäkligt vilka trauman dessa förbaskade tandläkare orsakade?!!


Sara: Ja, men det gick bra =) Jag såg, inte lätt att hålla tungan rätt i mun alltid ;-)

Jenny: Tack =)

Mrs J sa...

Nej, hu! Usch! Gillar inte att gå till tandläkaren. Brukar inte ha hål, men det är ändå så dyrt!

IngelaMollly sa...

Mrs J: Precis det är både ¨otrevligt¨ och dyrt, fast det är ju tur att de finns...;-)