tisdag 1 september 2009

Den perfekta tröjan


Högst upp på min klädllista just nu är helt klart en multifärgad stickad tröja. Ni vet en sådan där gosig sak som värmer en de där kalla dagarna... Enda kruxet är att den inte får vara av ull, mohair eller angora vilket jag tycker blir sticksigt och kliigt, usch! Vet inte om det ligger kvar från barndomen då jag bar en massa stickade tröjor som min mormor Molly gjorde till mig. Jättefina ja men som sagt väldigt sticksiga. Den snyggaste tröjan jag har sett än så länge är den som Käthe visade häromdagen fast den är tydligen slutsåld och dessvärre finns inte H&M Trend här. Någon som har sett någon liknande tröja?
Uppdaterat 17:00: Så plötsligt hängde en riktigt snygg kandidat framför mig på Indiska. Fast akryl....jag vet inte...

9 kommentarer:

Miss M sa...

Provade faktiskt den på H&M, och jag måste säga att jag blev besviken =/ den var för gles, såg "billig" ut och dessutom hade den en konstig "form". Så tror inte du ska vara FÖR ledsemn, det kommer bättre =)

Marikka sa...

Akryl ä inte någon rolig material, tycker jag. Det kommer att finnas flera liknande, ha tålamod.

Erika sa...

Jag har inte sett den där tröjan på indiska. Fin är den men akryl är ju lite trist.
Den som fanns på hm skulle jag också vilja ha men tyvärr var jag inte tillräckligt snabb när den fanns att köpa.

anna sa...

kör till på det, det är bra akryl nu för tiden!

Eva Agnes sa...

Glad tröja Molly!!
Kan vara roligt att ha på sig något glatt som lyser upp för dig och omgivningen.
Kramar i massor Mammi

IngelaMollly sa...

Miss M: Aha, vad skönt att höra...får plocka fram den där isen igen ;-)

Marikka: Du har rätt =)

Erika: Ja visst var den fin? Fast jag undrar om inte den på H&M var snyggare...men nu sa ju precis Miss M att den inte var så snygg i verkligheten...

Anna: Min bästa shoppingsupporter! ;-)

Eva Agnes: Inte sant? Mera glada färger! =) Kram!

Mrs J sa...

Jag brukar undvika akryl, men gjorde ett litet undantag för en löst stickad tröja från Monki härom veckan. Den är riktigt skön och osticksig att ha på sig. "Ella knitted sweater" heter den.

IngelaMollly sa...

Mrs J: Nu blir jag riktigt nyfiken; kan du visa?

Mrs J sa...

Ella är snygg, men inte färgglad och randig. Jag hade min igår och den var så in i bängan för varm för sensommarvädret.

http://www.monkigirl.com/collection/#/product202