fredag 4 september 2009

Tre plagg jag nobbar i höst


Bild från Acne

Bild från Vagabond
French Trellis Dress SEK 1299, French Connection - NELLY.COM
Bild från Nelly


Finaste Marikka har utmanat mig med vilka tre plagg jag nobbar i höst. För mig blir det platåskor, de lårhöga stövlarna och urringat. Anledningen till dessa val är enkel; jag känner mig helt enkelt inte bekväm och avslappnad i dem och gör jag inte det utstrålar jag osäkerhet och därmed känner jag mig inte heller snygg. Simple as that!

Nu utmanar jag: Käthe, Miss M, Emma, Sara, Znogge, Frilly-Emma, Carina, Camilla, Mrs J, Pia, Erika, Fashionhaggan och alla ni andra som vill


17 kommentarer:

Marikka sa...

Spännande läsning. Och tänk att jag gissade rätt!

sara sa...

Åh vad roligt. Ska ta tag i utmaningen i morgon bitti :)

anna sa...

kul grej, kommer imorgon! ha en bra fredagskväll!

Miss M sa...

Självklart har jag tagit tag i den direkt =)

Natascha sa...

Dem översta skorna är verkligen inte snygga. Och lårhöga stövlar får mig att tänka på "Pretty Woman" och ett speciella yrket. Tror inte sådana kommer flytta hem till mig.

Det är förresten jag som är på Emmas blogg (Frillythings) ifall du är nyfiken på hur jag ser ut. Bilden är inte så bra på mig. Står i motljus så jag har totalt skrynklat ihop ansiktet :-) Men det bjuder jag på :-)

Ha en bra fredagskväll! Min första arbetsvecka är äntligen över. Pust.

Natascha sa...

Dem översta skorna är verkligen inte snygga. Och lårhöga stövlar får mig att tänka på "Pretty Woman" och ett speciella yrket. Tror inte sådana kommer flytta hem till mig.

Det är förresten jag som är på Emmas blogg (Frillythings) ifall du är nyfiken på hur jag ser ut. Bilden är inte så bra på mig. Står i motljus så jag har totalt skrynklat ihop ansiktet :-) Men det bjuder jag på :-)

Ha en bra fredagskväll! Min första arbetsvecka är äntligen över. Pust.

Natascha sa...

Oj, jag skickade iväg två kommentarer. Är nog lite trött :-)

Att ha det gott sa...

Tack jag hade kunnat visa sammasaker som du
Men jag hittar ´nog tre till

Erika sa...

Platåskorna ger mig tillbakaflashar från spice girls perioden i min ungdom, hehe!

Lårhöga och knähöga stövlar gillar jag. Har båda delarna.

Urringad har jag börjat välja bort mer och mer nu, känner mig inte så bekväm i det längre.

Jag ska göra utmaningen i helgen =)

Att ha det gott sa...

Fääärdig

IngelaMollly sa...

Marikka: Tack =) Ja du känner mig väl ;-)

Sara: Ja, vad spännande =)

Anna: Ja, tack detsamma och det ser jag fram emot =)

Miss M: Dig kan man lita på =)

Natascha: Låter som om vi har god smak du och jag ;-) Vad roligt att få se dig på Emmas blogg, du är jättefin och koftan är underbar =) Och du, du är inte ensam om att skicka iväg flera kommentarer ;-)

Att ha det gott: Vi har lika smak du och jag och du är ju en mästare på att hitta saker ;-)

Erika: Eller hur? Och är det ngn som passar i sådana stövlar är det du, i postitiv bemärkelse =) Spännande =)

Att ha det gott: Åh vad kul =)

Camillas dagar sa...

Hm... jag ska försöka klura ut något svar. Två av dem är lika de som du svarat, men så härmapa får man väl inte vara. ;)
Kram!

IngelaMollly sa...

Camilla: Klart du får vara det, tycker man lika så gör man ;-)

Mrs J sa...

Det var rentav lite svårt. Lårhöga stövlar var faktiskt tvunget att få vara med även på min lista. Acneskorna skulle jag däremot kunna tänka mig, om de är sköna alltså.

Emma sa...

He he, det ska bli kul att välja ut :-)
Kram!

IngelaMollly sa...

Mrs J: Ja, inte det lättaste för mig heller för jag gillar det mesta =)

Emma: Ja, och det var kul läsning =)

Hanna sa...

Håller med om de lårhöga stövlarna. Snyggt på andra men på mig, nej tack.