tisdag 15 september 2009

Svar på frågorna

Här är svaren hoppas ni blir nöjda med dem =) :


Vart ska ni flytta?
Vi ska flytta närmare Mälaren i ett relativt nybyggt område

När ska ni flytta?
Vi börjar flytta över sakerna i mitten av november men flyttar in på riktigt den 1:a december


Har jag fattat rätt om jag tror att du gått bibilioteksprogrammet och jobbar som bibliotekariekarie?Isf, var gick du i skola och vad är dina arbetsuppgifter på bibblan?

Det stämmer bra det. Jag läste engelska, samhällskunskap och allmän språkvetenskap plus kompletterande bibliotekskurser i pedagogik på Göteborgs universitet. Bibliotekarieutbildningen läste jag på Högskolan i Borås.
Jag tjänstgör i disk, bevakar och köper in barnlitteratur, svarar på barns epostfrågor, jobbar med litteraturförmedling till barn och ungdomar. Ansvarar för barnprogrammen.

Favoritförfattare - nämn gärna fler än en?

Carl-Johan Vallgren, Virginia Woolf, Jane Austen, Elizabeth George, Marian Keyes, Selma Lagerlöf, Johan Theorin, Sara Kadefors mfl mfl.


Värsta fobin?
Klaustrofobi


Dold talang?
Musikalisk och en fena på ¨onödigt vetande¨ ;-)

Favoritårstid?
Höst

Vilken är din favoritfilm?
Får jag bara välja en? I sådana fall måste det ju bli Farväl Falkenberg


Favoritbok?
Bara en? Den vidunderliga kärlekens historia


Favoritskor? =)
Ett par gråa mormorskängor från Vagabond som jag använder på tok för sällan


Jag undrar när du träffade din man?

Vi träffades 1987. Nästa sommar har vi varit gifta i 20 år! =)

Jag är nyfiken på dina läsevanor eftesom du jobbar på bibliotek. Va gillar du för böcker och vilka författare ä dina favoriter?
Läsning har alltid varit en stor och naturlig del i mitt liv men som för de flesta andra går det där med läsningen i vågor, i perioder har jag ingen riktig ro att komma in i en bok. På mitt bord vid sängen ligger en gigantisk bokhög med böcker jag vill läsa. ;-)
Jag gillar alla sorters böcker; allt från deckare, klassiker, lättsmälta, lite tyngre och smalare men mina favoriter är helt klart ungdomsböcker. Favoritförfattare: se ovan. (fast det är bara en bråkdel)

Vet du, en sak som jag tycker så mycket om med din blogg är att du alltid tar dig tid att kommentera allas kommentarer. Många bloggare gör det aldrig och då vet man inte om personen tycker om det man skrivit eller ens bryr sig. Med det menar jag inte att man alltid behöver göra det. Det tar ju tid att läsa alla kommentarer och svara på dem. Men vissa gör det aldrig.
Vad är din favoritsysselsättning en fredagskväll?
Tack tack tack! =) Det finaste beröm jag som bloggare kan få! Så oerhört glad jag blir! =) Fast jag kan förstå att det kan vara svårare om man får runt 80 st kommentarer på ett inlägg att man inte alltid hinner med att besvara dem en och en kanske... Men kommentarerna är ju liksom motorn i hela bloggen.
Jag tycker mycket om att mysa hemma med att äta något gott,dricka ett glas vin och titta på en riktigt bra film. Jag gillar även att gå ut och träffa vänner eller att gå på bio.

Du är alltid så snyggVar hämtar du din inspiration
Men tack, vad snällt! =) Jag hämtar min inspiration i bloggar, filmer, tidningar och av folk på sta'n.

Läste att du recenserar barnböcker Hur fick du det uppdraget
Jag anmälde mitt intresse och fick göra några recensioner på prov tills jag blev godkänd. Har hållt på med det i snart 10 år nu, kul! Skulle gärna vilja recensera för en tidning eller något liknande.

Vad sätter du överst på din "Värdestege", välj de tre första platserna?
Empati, Ödmjukhet och respekt

Jag undrar mig hur gammal du är? Man får jo egentligen inte fråga en kvinna hennes ålder...
Nä, det får man ju inte, eller...? ;-) Det får bli en liten tävling med bokpris i potten hur gammal är jag? Sorry, Miss M, you know already! ;-)

14 kommentarer:

tinazpicaboo sa...

tack för bra svar=)

Omentjej sa...

Jättekul att läsa alla frågor/svar. Jag deltar inte heller i tävlingen för jag har stenkoll på dig Molls. ;) Vi är väldigt lika du och jag, många gemensamma favoriter. Kram.

Eva Agnes sa...

Jag då? Får jag vara med och tävla om din ålder??? he he he

Kramar Eva Agnes

Miss M sa...

WHat! så jag får inte tävla *hmm* ;)

Har en liten "stafettpinne" du kan hämta hos mig =)

Nina sa...

vad kul att läsa lite mer om dig!

ha en mysig kväll! kram

Marikka sa...

När börjar tävlingen?

IngelaMollly sa...

tinazpicaboo: Kul att du tycker det =)

Emma: Tack, nog därför jag gillar dig så mycket =) Har jag en bloggstalker? ;-)

Eva Agnes: Ånädu! (läses på skånska!;-)Kram!

Miss M: F'låt, blir liksom lite för lätt ;-) Ska hämtas =)

Nina: Tack, roligt du tycker det =)

Marikka: Nu! =)

Sara sa...

jag och min man blev också tillsammans 87 :) Fast vi har känt varandra sen 70-talet, alltså när vi var typ bebisar.

Camilla sa...

Vad roligt att läsa dina svar. :)
Jag gissar att du är född -70 eller -69, men jag chansar på att du är av samma årgång som jag - nämligen -70.
Kram och ha en fin torsdag!

sara sa...

Åh vad kul, då har ju du gått på samma skola som jag går nu :) Fast den har ju blivit rejält utbyggd de senaste åren.
Känns som att du har väldigt intressana och inspirerande arbetssysslor.

Att gissa ålder har aldrig varit min starka sidan. Brukar dra av minst tio år på alla. Jag tror att du är 38. Säg att jag har rätt!

Natascha sa...

Hmmmm, svårt det där med ålder. Du säger att du träffade din man 87. Om du var ca 20 då så är du född omkring 67 kanske. Så med min beräkning är du kanske 42 år.

Kul förresten att läsa dina svar.

Att ha det gott sa...

jag gissar att du är 41

IngelaMollly sa...

Hedgehog-Sara: Romantiskt värre, gillas! =)

Camilla: Kul att du uppskattar dem =) Nu känner jag mig väldigt väldigt smickrad =)

Sara: Det hade jag inte fattat att du går på den skolan, kan tänka mig att den genomgått en hel del förändringar... Jag skulle önska att du hade rätt...;-)

Natascha: Visst är det? Än så länge är du närmast =)

Att ha det gott: Nära nära men Natascha ovan är närmare... snälla ni är =)

Smilla sa...

Hmm, du kanske är lika gammal som mig =) så jag gissar på 43.