fredag 18 september 2009

En styck stafettpinne

har jag plockat upp hos Miss M och om jag uppfattade det hela rätt så var det från början ett upprop om att lista sina dåliga sidor eftersom vi kvinnor/tjejer ofta har så höga krav på oss själva. Malin valde att fokusera på sina positiva sidor istället, bra tänk där och eftersom jag efter mitt dåliga möte igår varit väldigt självkritisk mot mig själv måste jag helt enkelt välja mina postiva sidor:

Jag är oftast positiv, glad, har nära till skratt och har lätt för att se alla människor i en grupp

Jag har ett fantastiskt musik, språk, ansikts och klädminne för att nämna några

Jag är en fena på svenska språket vad gäller att uttrycka mig, stava och ordförståelse

Har lätt för att lära mig danser och kombinationssteg

Jag är en mästare på att prata (för mycket enligt min man, mina barn och mina närmaste vänner ;-)

Jag är rak på sak och säger ofta vad jag tycker (vilket naturligtvis kan få negativa konsekvenser...)

Jag är en mästare på att i långa loppet vända motgångar till medgångar

Jag är en omtänksam och ödmjuk människa


Nu vill jag väldigt gärna se stafettpinnen plockas upp av Käthe, Carina, , Eva Agnes, Erika, FrillyEmma, Mrs J, Sara, Pia, Marikka och Znogge

och hemskt hemskt gärna av mina läsare som inte har bloggar, vore jättekul om ni ville skriva bland kommentarerna men bara om ni vill =)

14 kommentarer:

Miss M sa...

DU är helt fantastisk Molly, och det är därför du är en utav mina favoritbloggisar =)

sara sa...

Okej, kul. Jag kör igång så snart jag hinner och orkar.

Ha en riktigt trevlig fredagskväll.

Znogge sa...

Vilken trevlig person du är! Fast det anade jag även innan denna lista ;-)

Jag hänger på och stafettpinnen finns i läsbart skick i morgon!

Emma sa...

Det stämmer bra! Du är en väldigt fin person och jag är stolt över att du är min bloggvän! Önskar att jag också hade bra ansiksminne, men jag har fruktansvärt svårt för att känna igen folk, även såna jag känner ganska väl. Jag ska anta utmaningen :-)

Hanna sa...

Kul att läsa. Alla har vi saker som vi är bra på. Gäller bara att hitta dem mitt i all självkritik.

Att ha det gott sa...

Ska ta tag i detta i morgon

IngelaMollly sa...

Miss M: Men vad go du är =) Samma här, kramar!

Sara: Kul! Tack detsamma =)

Znogge: Men tack, vad snäll du är =) Ser jag fram emot =)

Emma: Nu blir jag rörd...Tack detsamma =)Du är ju bra på så mycket annat som inte jag är...;-)

Hanna: Ja, det är viktigt att stanna upp och tänka på det så man inte är för hård mot sig själv...

Att ha det gott: Spännande! =)

Marikka sa...

Jag tar tag i detta under helgen.
Trevlig helg!

IngelaMollly sa...

Marikka: Kul! Tack detsamma =)

Erika sa...

Tack!
En sådan lista behöver jag verkligen göra just nu =)

Erika sa...

Tack!
En sådan lista behöver jag verkligen göra just nu =)

IngelaMollly sa...

Erika: Ja, det gör faktiskt underverk för självförtroendet, borde göras oftare =)

Mrs J sa...

Oj, vilken stafettpinne! Den blir tung att plocka upp ;-)

IngelaMollly sa...

Attans också, bredde jag på för mycket nu? ;-)