lördag 26 september 2009

Teaterlördag

Bild från fjärde teatern
Idag ska jag vara kulturell och gå på barnteater, jag har fått en fin inbjudan till premiären av Den förbannade kattmumien - för barn mellan ca 8-10 år och så jag då -med efterföljande mingel, inte illa! =) Undrar just om vi bjuds på något med formen av katter eller mumier...? Allvarligt talat tror jag den här deckarformen passar mig bättre än Hypnotisören som jag läser just nu och inte vet om jag kommer klara att slutföra då jag tycker den är alldeles för blodig och våldsam. Samma sak med Milleniumböckerna. Ja, det är väl bara att erkänna, jag är en känslig person som gillar mysterier i stil med Agatha Cristie, Morden i midsomer där det är så där lagom läskigt och småputtrigt...
Vad gör ni idag?

4 kommentarer:

Att ha det gott sa...

Vi har precis vinkat av dotter som far till London
I kväll ska vi på inflyttningsfest hos vänner
Hoppas att du får det trevligt Jag älskar teater Tyvär var det länge sedan jag var på någon

Znogge sa...

Teater är aldrig fel! Eller inte så ofta i varje fall ;-)

Här ska det badas hund efter gårdagens magåkomma!

Fliselin sa...

Idag blev det 1000-meter konst i Huddinge, där jag bor. Trevligt arrangemang med både proffs och amatörer som ställer ut. Kul att kolla på, särskilt när det är fint väder. Efteråt fikade jag hos bästa väninnan, hallonpaj med vaniljsås. Det blev också ett glas vin i solskenet.
När jag kom hem grävdes äntligen den usla vinbärsbusken upp. Ska istället plantera en Auronia-buske.
Molly, frågar igen om Lindex koftan du hade härom dagen. Är den ny eller av äldre datum. Hade en kofta förra året från Lindex som jag älskade, tyvärr akryl så den blev alldeles noppig och det stod jag inte ut med så den fick kastas. Saknar den verkligen och har inte hittat någon ny jag vill ha. Din såg fin ut!

IngelaMollly sa...

Att ha det gott: Låter som ni får en riktigt mysig och trevlig lördag =) Ja tyvärr blir det väl så att man inte går på teater så ofta...

Znogge: Nej, det brukar vara en positiv överraskning varje gång. Du måste ha en väldigt väldoftande hund nu =)

Fliselin: Åh vad underbart det låter, blev riktigt avundsjuk... och bästa väninnan och allt det är en sådan trygghet man vet var man har varandra, behöver inte vara rädd för att trampa i klaveret och säga fel saker som jag är rädd att jag gjorde idag... Ja, koftan från Lindex är ny finns i svart också. Underbar kvalitet i bomull och lite viskos, rekommenderas varmt! Ska försöka visa bootsen sen också.