onsdag 28 oktober 2009

Fler goda gärningar

Bild från Childhood shop
Bild från Barncancerfonden
Det fina halsbandet fick jag i födelsedagspresent för några år sedan det är designat av Karma. Det kostar 295 kr varav 150 går till Barncancerfonden.
Armbandet säljs i 5pack och kostar 300 kr där intäkterna går direkt till Childhoods projekt i världen. Varje pärla på armbandet har en egen färg och beskriver en artikel i barnkonventionen.
Det känns härligt att vara fin samtidigt som man bidrar till en god sak.

7 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Det där Hope-halsbandet har jag också sedan många år. Jag använder det fortfarande regelbundet, då jag tycker att det är himla fint. :) Shopping och välgörenhet är alltid extra trevligt. :)
Kram!

Att ha det gott sa...

Så bra och vilka fina saker

Miss M sa...

Blev helfrälst i armbandet fån Childhood, och tror minsann att detta blir nästa inköp! Älskar den barnsliga designen!
Kram

Käthe sa...

Du är snäller du. :)

Znogge sa...

Perfekt med presenter där en rejäl del går till behjärtansvärda projekt och stöd!

Sara sa...

sånt armband har jag :)

IngelaMollly sa...

Camilla: Ja och jag saknar det för det har varit borta jättelänge nu men kommer väl fram i flytten antar jag ;-) Alltid extra kul att bidra vid shoppingen =) Kram!

Att ha det gott: Visst är de fina? =)

Miss M: Jag med, kliar i fingrarna men är lite gammaldags och gillar inte att betala över nätet...;-)

Käthe: Du med =)

Znogge: Tycker jag med, känns extra bra då =)

Hedgehog-Sara: Det ante mig; vill också ha, nu!