lördag 17 oktober 2009

Receptdax

Idag har jag sovit ut med besked, vågar inte ens skriva till hur länge men jag tror jag behövde det. Undrar hur mycket det ruggiga höstvädret spelar in för jag verkar långt ifrån ensam med att vara trött just nu. Känner mig nöjd för övrigt för här har packats lådor för glatta livet, känns riktigt bra att jag äntligen kommit igång med det.
Jag lovade ju receptet på min favoritfisksås så här kommer den, inget märkvärdigt alls men jag tycker den är så fantastiskt god hoppas ni gör det med om ni provar:

FISKSÅS
Gärna med en skvätt vin i
2 dl creme fraiche
1 dl vispgrädde
1/2 fiskbuljongtärning
1/2 dl hackad gräslök eller dill
Blanda alla ingredienser i en kastrull. Låt koka ihop i några minuter under vispning. Smaksätt med salt och peppar

Funderar på att hyra någon film ikväll. Någon som har några förslag?

6 kommentarer:

Fliselin sa...

Hej Molly!
Vilken fisk brukar du ha till såsen? måste prova din sås, påminner om ett favvo-recept som jag lämnar här:
Jag brukar göra den till ugnsstekt lax.

1,5 dl vitt vin
0,5 dl vatten
1 st tärning fiskbuljong
4 st soltorkade tomater (hackade i småbitar)
Ovanstående reduceras till ca 1 dl
Tillsätt därefter 2 dl Creme Fraiche
3 msk hackad gräslök
ev. salt/peppar

Skär snitt i laxen och lägg i kryddmsmör som du gör av lite smör blandat med Sambal Oelek.

sara sa...

Skönt att du har fått vila ut. Men det verkar som om du har varit väldigt effektiv också... alla flyttlådor.

Att ha det gott sa...

Den här ska vi testa i veckan som kommer

sara sa...

Sv: Ja, nu blir det vila från studierna resten av dagen. Skönt.

Japp, Wall-E är en nymf. Har även en undulat som sällskap. Undulaten tror att han är en nymf och tvärt om :) De är för söta ihop.

Trevlig helg.

Erika sa...

Jag sov också länge idag. Vanligtvis brukar jag vakna och kliva upp före min sambo men idag sov jag till och med längre än honom.
jag blir så trött på hösten. Längtar efter sommaren och ljuset!

Sv: ja, man borde ju vara van med att julen plockas fram i butiker tidigare och tidigare. Men jag minns när jag var liten och det inte var en julpryl i butiker före skyltsöndagen. Det var helt annat då. Vissa saker var bättre förr =)

IngelaMollly sa...

Fliselin: Jag brukar oftast köra lax, är en big fan av det ;-)Ditt recept verkar supergott och precis som du skriver verkar de ju vara jättelika. Ditt recept ska jag helt klart testa, mmmm =)

Sara: Tack, min fina fina supporter =)

Att ha det gott: Kul! Hoppas du gillar lika mycket som jag =)

Sara: Det är du verkligen värd =) De är så himla fina de fåglarna =)

Erika: Det förstår jag, du gillar ju värme ;-) Ja, jag minns fortfarande som det var igår att man fick se skyltningen först på skyltsöndagen, those were the days ;-)