söndag 11 oktober 2009

Work and no play


makes Molly a sad woman... Tycker ni synd om er själva någon gång? Jag tänker inte sticka under stol med att jag gör det ibland som idag då jag snart ska iväg och jobba; fastän jag vet att det är många som jobbar helger så blir jag bara så avundsjuk på alla er som är lediga och kan göra vad ni vill... Jag lider absolut inte på jobbet utan det är själva ledigheten ¨som alla andra har¨ som jag vill åt. Dessutom måste jag köra på hela nästkommande vecka också eftersom jag var ¨jobbfri¨ i fredags istället.
Idag hade jag velat söka upp en mysig park eller skog - ni vet en sådan där som på amerikanska filmer - och dansa runt bland de färgsprakande löven för att sedan söka upp ett mysigt fik med sprakande brasa, bästa latten och en smarrig paj. Någon av er som ska göra detta idag? Grrrr ;-)

12 kommentarer:

Znogge sa...

Tyvärr inte! Här ska rättas, rättas och rättas... Men visst, inte hade jag haft något emot det. Inte alls!

Hoppas det blir bra på jobbet.

Miss M sa...

I wish! Här har det ösregnat sedan kl 07.00 i morse. Så vi passar på att städa och röja ist =/
Ha en bra dag på jobbet vännen!
KRAM

sara sa...

Jodå, jag tycker också synd om mig själv ibland. När Mr C jobbar kväll eller helg och ALLA andra är lediga :) Eller som nu, när jag ska tillbaka till skolan efter två veckors praktik och jag bara känner att "jag orkar inte detta". Långa dagar, hela veckor, ingen gemenskap i skolan, tröttheten... då tycker jag synd om mig själv. Skulle vilja ordna så att jag kan läsa utbildningen på distans - vet en som gjorde det sitt sista år. Men vet inte alls hur/om man kan ordna detta.

Vi är i alla fall två som tycker synd om oss själva i dag - hoppas det blir bättre för oss båda :)

Ha en fin dag - kram.

Marikka sa...

Jag ska både studera och jobba (rätta prov) i dag, tråkigt som fan men då slipper jag jobba så långa dagar nästa vecka. Sedan blir det handling, städning och "tvättning" med pojkvännen. Så det är nästan tur att det är så tråkigt väder i dag.

Ha en bra dag på jobbet!

Att ha det gott sa...

Åhh jag skulle så gärna vilja ha ett jobb att gå till
En anledning att hitta på snygga outfits
Äta lunch kanske ute osv osv

Hanna sa...

Tycker synd om mig själv mellan varven. Jag gillar dock att jobba helg. Det är så lugnt och skönt. Hoppas du får det bra ändå. :-)

Nina - Glamourmamman sa...

Klart man tycker synd om sig själv ibland ;-) Hoppas att du får en mysig söndagkväll trpts allt!
Kram Nina

Erika sa...

Tack så mycket för komplimangen =)

Jag tycker också synd om migsjälv. Senast idag. Söndagar är sådana dagar för mig. Jag vet inte riktigt varför. Det har varit strålande väder idag men jag har suttit inne och varit butter. Men så är det ibland, hehe!

Kramen!

IngelaMollly sa...

Znogge: Tack och hoppas alla prov blev rättade =) Vi får ta en raincheck på det andra...;-)

Miss M: Tack, vädret gjorde att hälften av invånarna valde att söka sig till oss tror jag ;-)

Sara: Ja och det har vi ju också rätt att få göra, eller hur? Tycker absolut du ska kolla upp det där med distansutbildning, du ska ju må bra medan du utbildar dig =)

Marikka: Tack =) Ja och i all tråkighet kan ju också det där vara ganska skönt och avkopplande =)

Att ha det gott: Ja det förstår jag...Förlåt, det var klumpigt av mig att gnälla.

Hanna: Tack =) Ja det måste vi ju få göra. Hos oss är det nästan mer intensivt på helgerna än på vardagarna...;-)

Nina-Glamourmammman: Ja, man måste få självömka sig lite så länge det inte går till överdrift ;-) Tack, det har jag haft =)

erika: Varsågod =) Ja, det är liksom bara att gilla läget och go with the flow ;-)

Att ha det gott sa...

ste Jag tycker inte att du gnäller KRAM

Att ha det gott sa...

Sötaste ska det vara

IngelaMollly sa...

Att ha det gott: Tack raring =) Kramar!