lördag 4 april 2009

Dagens outfit

Jag har alltid älskat kläder. När jag var liten höll jag på i timtal med mina barbiedockor. Jag tittade också mycket på min mamma, moster och mormor som också tycker/tyckte om att klä sig fina. Jag önskar att jag hade mycket mer pengar till kläder än vad jag har och måste då och då stanna upp för att lugna mig med klädshoppandet. Mina söner tycker också mycket om kläder. Men...man behöver inte vara ytlig, blåst eller dum i huvudet för att man gillar kläder; Jag har en flerårig högskoleutbildning men i den här bloggen mixar jag lite av allt och det är klart att det blir mycket kläder den intellektuella biten hämtar jag annanstans. Jag tyckte det var jättekul att uptäcka olika modebloggar för de som jag läser skrivs av människor jag uppskattar och så gillar jag deras klädsmak som jag inspireras mycket av.
Jag vill klargöra en sak; jag står inte och piffar mig extra för att ta en dagens outfitbild; jag fotas innan jag går till jobbet eller vart jag ska och det är så jag ser ut. Det satt väldigt långt inne för mig att bjuda till och visa dagens outfit bild här på bloggen. Jag kände mig blyg, för gammal och jag är varken fotomodellssnygg eller smal. Men jag försöker numera att utmana mina rädslor och tänkte att någon kanske skulle uppskatta det och inspireras precis som jag gör av de modebloggar jag gillar. Nu får jag tänka över det hela och se vad jag gör framöver....
Jag avslutar detta inlägg med att dela med mig av en av mina favoritlåtar I will always be your soldier med Marit Bergman. Jag älskar den här videon som min duktiga bror ligger bakom. Den spelades in utanför Falkenberg med vanliga människor, som bjuder på sig själva. Jag tycker den är otroligt vacker och gripande.Scenen där den söta flickan sitter med sina älvvingar och sjunger till Marit är så fin så jag får tårar i ögonen varje gång...

12 kommentarer:

Nergårds-Emma sa...

Det är samma här, jag har alltid älskat kläder :-) Ville bli modedesigner när jag var barn och ritade oftast klänningar i mina block.

Jag har försökt att inte piffa mig extra inför dagens outfit, men till sist har jag ändå utvecklat en motvilja till att lägga ut mig osminkad och i städkläder. Det kändes bara meningslöst och oinspirerande. Så nu lägger jag bara ut bilder då och då när jag känner ig fin.
Det hade varit skillnad om jag hade jobbat, då är det roligare att piffa till sig varje dag.
Jag tycker du verkar ha ett superkul arbete!
Kramar

Miss M sa...

Ett superbra inlägg Molly :) var stolt över dig själv som vågar visa dig i dagens outfit, själv har jag alldeles för många kroppsliga hagups för att göra detsamma :/

Precis som du har kag en lång högskoleutbildning, MEN är också intresserad utav mode och inredning. Jag älskar kläder, skor, accessoarer och sm sagt, jag ÄR inte blåst för det. MIn blogg går också åt det "lättsamma" hållet. Men det finns för mycket jobbigt i ens vardag ändå så varför inte låta det lättsamma få en framträdande plats :)

You go girl :)

Att ha det gott sa...

Det är just detta jag gillar hos dig
Du verkar naturlig
Jag vill se vanliga människor med outfits som vi vanliga kan köpa
Fast jag måste ju säga att du är fin varenda dag

Att ha det gott sa...

Glömde säga att du får inte sluta nu

Camilla sa...

Samma sak med mig, jag älskar kläder! Men jag jobbar inte alls inom det området utan med turbiner och kärnkraftverk, kläder är min hobby som jag har vid sidan av mitt jobb

Jag gillar det här med bloggar, jag kan se vanliga kläder på vanliga människor i alla åldrar och med olika smak och tycke! Det inspirera mig mycket mer än trådtunna skyltdockor där kläderna mest hänger

Omentjej sa...

Åh Molly, jag känner precis igen mig, på samtliga punkter! Jag älskar dina outfit-bilder, snälla slute inte med dem! Jag får massor av inspiration!
Även jag har högskoleubildning och bloggen är mitt sndningshål, min lekstuga om man så vill!
Det satt långt inne för mig med att lägga ut första bilden på mig själv, men det är också ganska skönt att våga. Hoppas du har en skön söndag, kram! §

Pia Wester sa...

Jag läser mycket hellre din och andras bloggar än "proffsens" modebloggar som så lätt blir likriktade, så keep up the good work!

Eva Agnes sa...

Vilken underbar respons du har fått. Fortsätt med dina out-fits. Jag älskar att se dig i dem. Undrar varje dag vad du ska ha på dig.
Tack för videon med Marit Bergman. Den är verkligen vacker och går rakt in i hjärtat.
Kramar

Käthe sa...

Jag hoppas du vill fortsätta. Jag vägrar sluta modeblogga för att det inte skulle matcha min 6-åriga högskoleutbildning. Mode och utbildning har inte med vartannat att göra. :)

IngelaMollly sa...

Nergårds-Emma: Ja, och jag har ju sett exempel på hur duktigt du är på att rita, du skulle verkligen kunna använda din gåva i ett arbete. Ja, visst är det skillnad när man jobbar och ändå gör sig i ordning för att gå iväg jämfört om man ska vara hemma. Ja, det är verkligen ett stimulerande arbete; jag får så mycket igen av barnen! =)

Miss M: Tack! =) vem har inte kroppsliga nojor?;-) Och nog har jag märkt för längesedan att du INTE är blåst;-)Skulle vi blogga för mycket om det jobbiga i vår vardag skulle väl ingen orka läsa ;-)

Att ha det gott: tack!=) åh, vad du är snäll. Dina ord värmer mycket!=)

Camilla: Tack!=) Vilket spännande jobb du verkar ha. Kan du inte berätta lite mer någon gång vad du gör? I ett inlägg? Vad bra du beskriver det med det positiva med modebloggarna.

Emma: tack!=) Vad himla gullig du är. Jag blir jätteglad!=) Och det är alldeles riktigt; det är häftigt att våga!

Free Fashion Pia: Tack!=) Vad glad jag blir! Detsamma gäller för mig.

Eva Agnes: Tack!=)Visst har jag fått fin respons? Roligt att du ser framemot mina outfits, nu känner jag ingen press?;-)Videon är underbar; som en förtrollad saga!

Käthe: Nej, inte ska jag sluta;-)Och så riktigt sagt; det är det jag uppskattar så mycket med dig; din skärpa!=)

eva sa...

Kläder och stil kan ju vara helt individuellt så det gäller att själv stå för det man själv gillar, det är det viktigaste!!!
Man påverkas självklart av allt man ser runt omkring men det är viktigt att hitta sin egen stil och inte låta någon annan bestämma hur man ska se ut eller ha på sig.
Bloggen är ju bara en liten del av en själv som man låter bli offentlig och detta förstår nog de flesta hoppas jag =)
Ha en bra dag och njut av den underbara vårsolen...

IngelaMollly sa...

Eva: Vad bra du sammanfattar det. Precis så som du beskriver mode och kläder så är det ju!=) Hoppas att även du har en chans att njuta av det vårlika och ljuvliga vädret!