måndag 20 april 2009

Vad är grejen?

Tisdag och sviterna efter mobilincidenten har inte hunnit lägga sig för mig än. Jag har fått några försiktiga frågor om jag inte hade backup? Eh? Något jag borde tänkt på kanske men det lär jag göra nu efter allt hårt arbete jag har framför mig med alla mobilkontakter som jag haft sparade. Jag är inte vidare tekniskt bevandrad och vill bara att saker ska f-u-n-k-a. Om de inte gör det blir jag otålig, milt uttryckt ;-) Men bra kvinna reder sig själv så det här ska väl inte vara omöjligt? Nåväl i

kärleksbudskap förmedlade på alla möjliga språk


somras var vi på bilresa i Europa och stannade till i Verona i Italien. Staden där en av de mest kända kärlekshistorier utspelar sig; Romeo och Julia. Vi besökte naturligtvis huset där Julia ska ha bott och det var så himla vackert för väggarna in mot gården var fyllda med kärleksbudskap på alla världens språk, häftigt!
Vid statyn av Julia som syns på bilden ovan ringlade en lång kö. Varje person som var på tur ställde sig på den lilla fyrkantiga platån runt statyn och så lade de ena handen på Julias högra bröst medan de blev fotograferade. Varför gjorde de så? Är det någon sed som jag har missat? Finns det någon som vet?

7 kommentarer:

Eva Agnes sa...

Godmorgon dotter Molly!
Trevligt med lite Italien. Åker till Paris den 18 maJ.
flyger till London och sedan blir det tåget, Eurostar till Paris. Spännande!
Skriver egentligen för att tala om att din moster MM har skrivit i din Gästbok på hemsidan.
Kramar
Eva Agnes

anna sa...

ja det där med Backup, är ju så bra på pappret, lite jobbigare att göra i verkligheten, men man tänker ju på det ibland!

IngelaMollly sa...

Eva Agnes: Vad härligt! Vi måste höras! Jag trodde inte min hemsida fanns kvar, skulle du inte ta bort den?

Anna: Ja så sant som det är sagt och efter den här fadäsen lär jag väl tänka på det ;-)

Anonym sa...

http://www.reseguiden.se/forum/bilder/105635

Här kan du läsa om varför man skall ta Julia på höger bröst ;-)

IngelaMollly sa...

Anonym: Tack =) Nu kan jag sova gott om nätterna! =)

Omentjej sa...

Åh!! Verona! Dit vill jag åka! Samt Florens, och Venedig! Har "bara" varit i Rom. =)

IngelaMollly sa...

Emma: Rom är inte så bara det heller där har jag inte varit. Rekommenderar Venedig varmt! Underbart!