fredag 3 april 2009

Hermans sommar

Bild från Alfabeta förlag
av Stian Hole kommer jag att tänka på i det här fantastiska vårvädret! Det är en underbar och varm berättelse om en 6-årings funderingar om och på livet. Det visar sig att Herman och tre tanter som han träffar har en massa saker gemensamt. En fin barnbok som har vunnit en massa priser. Jag rekommenderar er som är föräldrar till 5-7 åringar att läsa den men även vuxna har behållning av denna fina barnbok...
En fortsättning har kommit nyligen som heter Herman och eldsvådan.
Visst vill man bara vara ute, spana efter blommor och äta massor med glass! Mmm vad gott! Det verkar som det kommer att hålla i sig ett par dagar så det är bara att njuta i fulla drag. Jag blir sugen att fixa i båten i vattnet men där får jag nog hålla mig till tåls ett tag till ;-)
Får se hur det blir med dagens och inlägg idag för jag kommer bara inte ut på internet. Jag har ryckt och slitit i en massa sladdar men ingenting som jag vill ska hända händer! Varför finns inte control alt delete på internetsladdar och vägguttag??? Fattar inte vad det är frågan om....?

4 kommentarer:

Att ha det gott sa...

Ett av mina barnbarn heter Herman

IngelaMollly sa...

Att ha det gott: Vad festligt! Hoppas han har passande ålder så ni kan läsa boken tillsammans! =)

Omentjej sa...

Åh, den boken har jag & så fick pappa den i present. Den är verkligen härlig och passar som sagt alla. Pappa har läst den som godnattsaga för mina syskonbarn. Uppskattat! Kul att det kommit en uppföljare!

IngelaMollly sa...

Emma: Visst är den härlig? Vad roligt att du och din pappa också gillar den.=)