söndag 19 april 2009

Down the drain

Igår gjorde jag det mest klantigaste och pinsammaste på länge! Jag tappade ner mobilen i toalettstolen samtidigt som jag spolade!!!! ;-( Jag ska bespara er detaljerna med hur länge jag fick hålla på med att få upp den! Nu är den i alla fall kaputt gewesen!
Hur smart är det på en skala egentligen? Det var mycket på jobbet och jag hade puttat ner den i bröstfickan så halva mobilen fortfarande stack upp något jag naturligtvis hade glömt bort när jag gjorde mitt lilla besök. På vår arbetsplats kör vi numera med mobiltelefoner som jag även använder privat eftersom det är så fördelaktigt. ¨Hela mitt liv¨ ligger i den där lilla mackapären med kontakter både via arbetet och privat, min familj och mina vänner, anteckningar, böcker jag inte vill glömma bort, koder osv. osv. osv. Och vad säger jag till min arbetsgivare i morgon? ¨Det går inte att nå mig längre för jag har spolat ner telefonen¨!!!? Suck!

9 kommentarer:

Pia Wester sa...

Arma du! Jag tappar min i golvet hela tiden, det är bara en tidsfråga innan katastrofen är ett faktum. Man klarar sig ju inte utan den lilla mackapären!

Camilla sa...

Oj vilken miss...
Hoppas det löser sig

Eva Agnes sa...

OJ DU!
Soli gjorde något liknande för några år sedan. Fast, då handlade det om nya glasögon som trillade ner samtidigt som hon spolade.
Shit happens! Klandra inte dig själv för detta. Och du, det finns förstås en försäkring!
Bara att säga som det är på jobbet sen får de fixa resten.
Kramar Mammi

Omentjej sa...

Ånej, så bedrövligt! :( Har du ingen backup för all information? Hoppas du får en fin dag i alla fall, kram!

Miss M sa...

LOL, din stackare :/ Precis som du säger har man ju hela sitt liv i den där lilla saken. Har gjort samma fadäs fast med jobbnycklar jag hade i bakfickan när jag satt på toaletten, sprarar även jag på detaljer ;)

anna sa...

åh stackare, det är så jobbigt det där, jag glömde min op mc donalds en blöt kväll, det vill man inte heller berätta för arbetsgiavaren! Men det värsta ätr ju alla kontakte och bilder man måste få tag på igen! för att inte glömma det värsta: att lära sig en ny telefon!

Hanna sa...

Haha, förlåt. Men jag bir lite full i skratt. Givetvis är det ju tråkigt när så mycket viktigt finns i telefon.

Bim HD sa...

Hahaha... det där ÄR standard!
Hm, undrar hur många gånger det har hänt herrarna på jobbet? :P
Om jag gjort det? Hm, inte än! Men, jag lyckades riva ner min i golvet när jag installerade en dator på röntgen... vilket innebar att hela härligheten delade sig... Fick ihop den - men pinkoden... Ja, och just DÅ behövde jag ringa ngn om installationen jag gjorde, gah... bara göra klart det som gick - gå iväg åter till arbetsplatsen och leta pinkod... stänger man av mobilen FÖR sällan då? ehhh...
Må så grankott...
ngn som just nu är sjukskriven - och kanske inte lär tappa jobbmobilen I toan på jobbet... hemma har jag den nog inte med in på toan :D

IngelaMollly sa...

Free Fashion Pia: Tack för omtanken! Nej, man klarar sig verkligen inte utan den där lilla grejen ;-)

Camilla: Eller hur? Ja, tack hoppas det, gulp ;-)

Eva Agnes: Ja så sant som det är sagt; shit happens ;-) Skönt att du säger så...

Emma: Tack! Backup? Que? ;-)

Miss M: Visst är det så? Vi kanske kan ta detaljerna över ett glas vin eller två? ;-)

Anna: Huvudet på spiken! Du sammanfattar hela problematiken!

Hanna: Jag veet, jag kan också se det komiska i hela eländet ;-)

Bim HD: Är det sant? Standard? Menar du att det finns flera som gjort samma fadäs som jag? ;-)