måndag 27 april 2009

Hunden Rund



Bild från Bokus

Annika Henning är journalist och debuterade som barnboksförfattare år 2007.
Om hunden Rund finns också: Hunden Rund planterar, Hunden Rund och känslostormen och Hunden Rund och äventyret Dej.
Rimbok i pekboksformat som även har dramatiserats i Sveriges Radio.
I Hunden Rund tvärtom visar den charmiga lilla hunden att han kan gunga fram och tillbaka, att han kan gömma sig men komma fram igen, att han kan klättra högt upp men ramla ner, att han kan bli ledsen men också glad igen och att han kan skrika jättehögt men frågan är om han kan prata tyst?
Boken är tryckt på hård och tålig kartong. Den har enkla texter som inleds med Vad gör Hunden Rund? på varje uppslag. Maria Nilssons bilder är mycket charmiga och tydliga.
En oemotståndligt söt liten bok att läsa och uppleva tillsammans med de allra minsta som är mellan 0-3 år.

Är det någon av er som skulle vilja ha denna bok? Mejla då mig med namn och adress. Först till kvarn gäller och jag är rättvis, jag lovar! =)
Uppdaterat: Miss M var snabbast den här gången, Grattis! =)
Jag lovar att det kommer att bli fler chanser!

6 kommentarer:

Miss M sa...

Ja ja ja jag vill, jag vill *snälla söta* =))))

Att ha det gott sa...

äsch jag var försent ute tror jag

Nergårds-Emma sa...

Attans då :-)
Boken verkar gullig och bra.
Tack så mycket för din fina kommentar igår. Du är så omtänksam, det känns skönt att ha en sån fin bloggvän.
Många kramar

IngelaMollly sa...

Miss M: Och du hann först, grattis! =)

Att ha det gott: Det går fler tåg, jag lovar! =)

Nergårds-Emma: Och det blir fler chanser så ge inte upp! =)Jag är väldigt glad att ha dig som bloggvän =)

Miss M sa...

=) JA! tack fina Molly, vad glad jag blir =)

IngelaMollly sa...

Varsågod! Den är du värd =)