onsdag 29 april 2009

Valborgsmässoafton


¨Vintern rasat ut bland våra fjällar, drivans blommor smälta ned...¨ eller ¨Sjung om studentens lyckliga da'r¨ Har man varit med i kören som barn sitter alla dessa sånger i ryggmärgen. Idag är det verkligen vår och vi säger farväl till vinter och alla bylsiga vinterkläder. När jag bodde i Göteborg åkte vi alltid ner till avenyn för att titta på Chalmerskortegen -som har rullat fram på Göteborgs gator sedan 1911- en oerhört rolig tradition, speciellt när man var student själv. Det är verkligen en dag med framtidstro och förberedelse på allt härligt sommarfirande som komma skall. Vad gör ni idag? Ska ni lyssna på någon kör eller titta på Valborgsmässobrasa?

6 kommentarer:

Miss M sa...

Tack för alla fina ord i min blogg =) Du är bäst Molly=) Idag ska här slappas, läsas och ikväll blir det grillning med sambo och vänner =)

Ha en härlig valborg vännen =)

Att ha det gott sa...

dotter åker på tjej helg ute på församlings gården
gubben och jag ska äta en räkmacka eller två
Kanske att vi går ner till elden och äter en varmkorv
Hoppas att du får en TREVLIG valborg

Omentjej sa...

För min del blir det nog en god middag, lutar åt Wallenbergare och grön sparris. Till det ett gott vin. Sen lite spel, jag har precis upptäckte hur kul det är med Singstar (5 år efter alla andra). Kanske ngt avsnitt av Twin Peaks.

Lugnt och skönt och gott =)

IngelaMollly sa...

Miss M: Jag menar det och tack detsamma! Det låter som en skön dag och kväll, ha det bäst! =)

Att ha det gott: Skönt att veta var du har döttra di och räkmacka är min favorit, tog faktiskt en till lunch! =) En riktigt trevlig valborg önskar jag dig!

Emma: Mmm vad mysigt och gott det låter. Och singstar är superkul, ha det så gött! =)

Mrs J sa...

Vi blir hemma, då en av sönerna är febrig. Det blir Guitar Hero och Singstar istället! Och något/några glas rött vin...

IngelaMollly sa...

Mrs J: Inte fy skam det, har också fått en sjuk febrig son nu;-(