tisdag 21 april 2009

Tacksam

Onsdag morgon och jag har blivit utmanad av Miss M att lista 10 saker jag är tacksam för ett perfekt sätt att inleda en dag på, att stanna upp lite och fundera över vad jag faktiskt har så då kör vi:
1. Jag är tacksam för mina nära och kära och att de finns här för mig i vått och torrt

2. Jag är tacksam för att jag vågar utmana mina rädslor mer och mer. Att jag vågade visa mig i mina outfits på bloggen - bara en sådan sak...

3. Jag är tacksam för all hjälp och stöd vi fick för två år sedan nu när vår familj var utsatta för trakasserier. Och för styrkan den incidenten/erna har gett mig

4. Jag är tacksam för att jag är tillbaka efter svåra och jobbiga sjukdomsår

5. Jag är tacksam för att jag har ett jobb att gå till

6. Jag är tacksam för att jag och de mina är friska

7. Jag är tacksam för att jag vågade flytta

8. Jag är tacksam för att vi kan resa till Österrike och Italien i sommar

9. Jag är tacksam för att jag vågar stå för vem jag är och att jag har förmågan att uttrycka mina åsikter

10. Jag är tacksam för alla er fina bloggvänner jag lärt känna via bloggen, ni som läser den och ni som kommenterar

Jag utmanar er som känner er manade att göra en likadan lista.
Förresten så fick jag hjälp av en snäll läsare med min fundering över varför turisterna tog Julia på höger bröst, det var för att man skulle få en ny älskare!!! Bortgjord!



7 kommentarer:

Miss M sa...

Vilken urhärlig lista Molly =) vi har båda mycket att vara tacksamma för.

Hahaha " en ny älskare" ;)
vad säger sambo A om det tro?!

Pia Wester sa...

Om man tar på båda brösten då?

Omentjej sa...

Vad härligt med all denna tacksamhet på bloggarna! Man blir så glad! Haha, bröstgrejen... oj då. ;)

Natascha sa...

Man borde tänka lite oftare på vad man är tacksam över. Det är mer vanligt att gnälla över det man inte har.

Har det fungerat att klämma på bröstet ;)?

IngelaMollly sa...

Miss M: Tack detsamma! Ja visst har vi? Ibland är det lätt att glömma det när man rusar fram i livet ;-) Inte populärt! och det är tom husband A ;-)

Free Fahion Pia: You don't wanna know and either do I! ;-)

Emma: Visst är det? Och eller hur!? ;-)

Natascha: Ja, man får sig en tankeställare när man stannar upp och tänker efter vad man faktiskt har, lite då och då.
Beror på hur man ser det. Jag är ju en stadgad kvinna ju ;-)

Miss Agda sa...

Vilken kanonövning! Jag brukar försöka att komma ihåg att stanna upp och tänka på saker som jag är tacksam över. Och de är ju alltid fler än vad man egentligen tror.
Ps: Det var ett halsband som du gillade på bilden. Jag gör såna på beställning, man kan bestämma texten själv. Kostar 250-300kr/st,äkta silver såklart! Är du intresserad så skriv bara en kommentar med din mailadress på min blogg.

IngelaMollly sa...

Miss Agda: Inte sant? Kan du inte göra den på din blogg? Vore jättekul! Har kommenterat hos dig.