fredag 17 april 2009

Lördag och vårsanering

Det är något visst med lördagar, inte sant? Jag går alltid omkring med en speciell myskänsla dessa dagar. Minns fortfarande lyckoruset över att gå med enkronan till kiosken för att välja godiset av den stränga tanten bakom rutan; jag tar en sådan, en sådan, nej förresten inte den utan den osv. ( så gammal är jag ;-))
Vad som är mindre kul är vårstressen som alltid infinner sig för mig vid den här tiden; eftersom jag är så fruktansvärt mottaglig för vad tidningar och bloggare skriver blir jag jättepressad över allt som andra gör och som jag då måste göra; peela hela kroppen, gå ner i vikt, fot- och hand manikyr, peeling av allt ofräscht, vaxa ben och armar samt mustasch - om man nu har en sådan- färga ögonbryn och ögonfransar, gärna noppa ögonbrynen också, färga eller slinga håret, hitta den perfekta brun utan sol produkten, behandla alla celluliter, fräscht nagellack på tår och fingrar, inpackning osv. osv. osv. Jag blir så trött så jag låser mig och då gör jag ingenting alls och går omkring med känslan av att jag har missat något.... Till saken hör att jag är överkänslig mot de mesta saker; nästan allt parfymerat går bort... Jag har fortfarande varken slingat eller färgat håret och det börjar bli dax för det väldigt snart! ;-) Tips anyone?
Någon som känner igen sig? Vårsanerar ni hela kroppen? Eller kör ni Ronjas inställning till det hela?

6 kommentarer:

Miss M sa...

Åh, önskar jag körde Ronjas vårinställning (lite som Tillies, som by the way blir 7 idag, se blogginlägg:), jag känner också av all den där hetsen, hey jag hetsar ju själv ;) Men med sanningen i vitögat, jag är bra på att påbörja saker,men mindre bra på att fullfölja dem ;)

Du har förresten ett litet "pris" hos mig =)

IngelaMollly sa...

Miss M: Önskar jag med ;-) Krama och gratta henne är du snäll, Ronja har är 10, hoppas hon blir kvar länge länge... Åh vad spännande, ska kolla genast!=)

Camilla sa...

Önskar mest att jag hade tid med allt det där... Just nu håller jag på med att packa inför resan, men har upptäckt att jag rensade ju bland sommarkläderna i höstas så det finns visst inte så mycket kvar...

IngelaMollly sa...

Camilla: Jag önskar jag hade varit lika duktig på att rensa! ;-) På solsemestrar växlar man ju inte emellan så mycket kläder och så kanske du får chans att hitta något nytt och snyggt på semesterna ? =)

anna sa...

Jag kör Ronjas inställning, den är den bästa!

IngelaMollly sa...

Anna: Visst är den? ;-)