lördag 11 april 2009

Påskafton


Varje påsk står det här fina påskträdet på torget i Västerås. En påskkärring står i början av påskveckan och delar ut fjädrar till barn som får hjälpa till att fästa dem i grenarna. När trädet är färdigklätt reses det med pompa och ståt vilket dokumenteras i vår lokaltidning. För mig är det här påskträdet verkligen påsk! Speciellt när man ser alla glada färger i kontrast mot den klarblåa himlen. Vackert!
Idag är jag seg, tänk vad utmattad man kan bli av storstaden och H&M Trend;-) Måste berätta en rolig sak som hände där igår; när jag var som mest i tagen och provade hej vilt ute i affären fick jag se i ögonvrån hur två unga tjejer gick iväg med min trench. Jag galopperade efter med ett ¨hallå vad gör ni med min trench? ¨ varpå de stammade ¨åh förlåt vi trodde den gick och köpa den är ju så snygg!¨ LYCKA!=)


p.s fy så bedrövligt blek jag ser ut på bilderna nedan! Ni får verkligen hålla med om att jag bjuder på mig själv. Till mitt försvar är jag inte riktigt sååå blek jag har ju foundation med solskyddsfaktor och ¨allt¨ju....d.s

6 kommentarer:

Att ha det gott sa...

Jag var ner en kort sväng på stan för att köpa näsdroppar till snorig dotter
På vårt torg står ett likadant såg jag

Miss M sa...

På vårt torg står minsann inget fint påskträd, men så bor jag också i en håla :)

Förresten var du inte alls blek på bilden, fräsch var det =)

IngelaMollly sa...

Att ha det gott: Visst blir man glad av påskträd? =) Hoppas dottern piggnar till.

Miss m: Du är för snäll, precis vad jag behövde höra! =) Du har säkert något mycket finare i din trädgård. ;-)

Erika sa...

Jättefint träd! Vi har påskträd här i övik också, tänkte fota dem men har lämnat kameran hemma varje gång jag varit in till stan.

Glad Påsk!

IngelaMollly sa...

Erika: Visst är det fint med påskträd? Och jag brukar också alltid glömma kameran så det är du inte ensam om ;-)

Elin sa...

fint..vi har ett nästan likadant mitt i stan i uppsala också..=)