måndag 27 april 2009

Körsbärsträd




Så här fint blommar ett stort körsbärsträd utanför mitt jobb just nu. Det är så vackert. Tyvärr blommar det bara i knappt en vecka sedan är det över. Det påminner mig om hur skört och sårbart livet är. Sedan jag var barn har april och maj varit mina favoritmånader, allt som börjar spira i naturen, koltrasten min favoritfågel gör sig till känna och det känns fräscht, grönt och nytt vilket inger hopp. Naturen visar sig från sin bästa sida just nu och ibland är det så vackert så det gör ont. Ja, jag har många tankar som snurrar runt; mycket som jag måste komma till rätta med och då kan jag lätt bli lite filosofisk som nu....

6 kommentarer:

Miss M sa...

Visst är det underbart med allt som spirar och gror, som om livet får en nystart =)

Eva Agnes sa...

Morning my darling!
Fina tankar om våren och livet.

Lägg inte ner "out-fit"- bilderna!!!

De är så fina att börja dagen med. Älskar också kläder som du vet.
Kramar Mammi

Omentjej sa...

Har du känt att det doftar nästan överallt nu, av blommor som slår ut? Det är så man kan gråta av lycka. Men visst är det över för fort... Precis som med livet gäller det att njuta så mkt man hinner medan det pågår!

Att ha det gott sa...

UNDERBART

anna sa...

så vackert, helt motsatt mot vad jag ser när jag tittar ut, du behöver inte ha ångest över garderoben, det är du värd!

IngelaMollly sa...

Miss M: Ja, det är helt lovely! =)

Eva Agnes: Tack gulliga mammi=) Nej det ska jag försöka att inte göra men jag blir inte riktigt nöjd med bilderna just nu och då är det inte kul att visa för andra när man inte är nöjd själv ;-)

Emma: Ja det doftar underbart och det gäller verkligen att fånga dagen just nu. =)

Att ha det gott: Visst är det vackert? Nästan smärtsamt fint ibland...

Anna: Då vet du vad du har att se fram emot här i gamla Svedala och tack=) får lite dåligt samvete ibland för mitt klädshoppande och för att jag är så kass på att rensa. ;-(