torsdag 23 april 2009

Ledig dag och klippdax

Åh du härliga fredag! Vad underbart skönt det känns! Jag är ledig idag för jag jobbade helg så nu ska jag snart bege mig iväg till frissan där jag brukar ha så roligt. Vi tycker hemskt mycket om varandra U och jag; vi har bekantat oss mer och mer med varandra under mina klippningar hos henne. Det enda trista är att det aldrig brukar synas att jag har klippt mig eftersom jag bara toppar. Just nu är jag så sjukt sugen på att göra en toning eller slingning men jag vet inte riktigt vad jag tål eftersom jag är allergisk mot mycket och dessutom har psoriasis i hårbotten. Jag får nog börja testa lite i armvecket. Jag kanske ska klippa mig riktigt kort? Näe tror inte jag passar i det. Vi får se under tiden toppar jag och skrattar och har roligt =) Sedan tänkte jag ta en tur på stan för att klämma och känna lite på den här

den här

och den här


bilder från Lindex

10 kommentarer:

Miss M sa...

Vilken härligg "egodag", det är du väl värd =) Älskar sådana dagar :) Har samma relation till min frisör, har ju gått på samma salong i snart 18 (!) år så man tillhör inventarierna liksom ;)

Härlig "klämdag" på stan är också något jag älskar =)

Ha en underbar dag Miss Molly =)

Pia Wester sa...

Åhhh, apropå hår, min intensivtoning dolde faktiskt det allra mesta av mina gråa strån! Rekomenderas!

Slå du till på en toning också hos frissan...

Omentjej sa...

Å jättesnyggt alltihop! Lindex har blivit min storfavorit! Jag har ingen "fast" frisör och det känns lite trist, jag går till olika nästan varje gång och ibland känns småpratet så krystat... Du lägger väl upp bild sen, även om du inte gör något drastiskt? :)

Att ha det gott sa...

Vilken fin Fredag du ska ha
Hoppas att du hittar det du vill ha

Anonym sa...

Tack för tipsen! Speciellt den sista bilden intresserar mig, har fått dille på allt persiko- och korallfärgat den här våren (påminner mig om min ljuva ungdom på 80- och 90-talet!);) Klorblekt midjekort jeansjacka till och voilá, stassen är klar!
Finska pinnen A
PS. Njut av frisörbesöket, det är lika delar terapi och hårvård!

IngelaMollly sa...

Miss M: Jaaa =) Men den drog igång lite trist; berättar om det snart. Underbart med en bra relation med frissan! =) och tack! =) Hoppas att du också får en riktigt skön dag! =)

Free Fashion Pia: Vad bra=) Får köra armveckstricket snart ;-)Hon hade tyvärr inte tid för att tona mig idag men sa att jag hade såå fiin färg, det får man väl lita på!?;-)

Emma: Absolut Emmis - snart - fast jag tror inte du kommer att märka ngn skillnad ;-) ååh det där är fasan när man ska kallprata medan man klipps....scary!

Att ha det gott: Tack=)Fast jag ska bara titta inte köpa ;-) Hoppas du också får en riktigt bra dag.

IngelaMollly sa...

Agneta: Tack, du har så rätt! Och det blev verkligen terapi idag! Berättar mer senare. Jag har också fått dille på 80-tal med klorblekt, aprikost, mintgrönt, strass m.m. Tänk vad fina vi ska bli du och jag =)

Marie sa...

Vet du, jag har också PSO i hårbotten - mycket. Men varje gång jag har tonat så blir det bättre. Jag kör med salongstoning men kör sedan själv hemma. Inte håller jag de tider som står heller utan kör 40 minuter för att det ska fungera på mitt hår.

IngelaMollly sa...

Marie: Det var intressant att höra! Vad är det för salongstoning du kör med? Det vill jag gärna testa! =)

Marie sa...

Jag använde mig av Wella Color touch (numer täcker det inte de grå så mycket som jag vill...). Den kostar drygt en hundralapp, men resultatet är jättebra. Fick till och med maken att hjälpa till med färgandet.