onsdag 22 april 2009

Världsbokdagen idag!


Godmorgon till härliga torsdag och helg som närmar sig med stormsteg! We like! =) Idag är det den 23 april och då firar vi världsbokdagen som i år fyller hela 14 år! Den här dagen firas boken, författaren och läsaren. En dag då boken står i centrum och en dag då vi kan träffa många av våra kända författare på bibliotek och kulturhus runt om i landet.
En dag som denna måsta jag ju därför ge tips på några av mina favoritböcker:

Dödergök av Katarina Wennstam (recension kommer inom kort)
Skumtimmen av Johan Theorin
Guernseys potatisskals- och pajsällskap av Mary Ann Shaffer
Den vidunderliga kärlekens historia av Carl Johan Vallgren
Ett välsignat barn av Linn Ullman
Doktor Glas av Hjalmar Söderberg och Gregorius av Bengt Ohlsson
En berättelse om kärlek och mörker av Amos Oz
Det osynliga barnet av Tove Jansson

Hur ser dagen ut för er?

4 kommentarer:

Att ha det gott sa...

Tack för tips
En av mina favoriter är
Rosamunda Pilsher Har du läst något av henne??Snäcksamlarna eller September tex

Miss M sa...

Tack för tipset :) böcker är viktiga att fronta, annars går en hel generation miste om detta genom internetanvändningen :/

Jag ÄLSKAR också Doktor glas och det osynliga barnet :)

Idag är det jobb och sen blir det middag hemma hos våra engelska grannar ikväll *trevligt*

Anonym sa...

Tack för fina boktips! Måste leta efter dom på bibblan, eftersom jag litar på din smak gällande böcker!

Må så gott!
Finska pinnen

IngelaMollly sa...

Att ha det gott: Hoppas du ska gilla något. Jag älskar Rosamunde Pilcher och har läst båda de böckerna.

Miss M: Det förvånar mig inte det minsta att vi gillar samma böcker också ;-) Vilken trevlig kväll du ska ha, jag älskar england och människorna! =)

Agneta: Tack! Vilket beröm! =) Hoppas du ska gilla något.