lördag 29 augusti 2009

En kortare historia


Är det bara jag eller finns det fler av er som har lagt märke till att kjolarna och klänningarna på många tjejer har börjat krympa avsevärt mycket uppåt på sistone? Puh vilken mening! För mig går det bort direkt eftersom jag inte är skapt så att jag kan se snygg ut i sådana korta plagg dessutom kan jag ärligt säga i detta sammanhang att jag är på tok för gammal. Men hur hände det här egentligen; är det snyggt? Bidrar det till att benen ser längre ut? En modefluga endast?
Jag hajar mest till när jag ser det och undrar lite lätt fascinerat hur man beter sig för att sitta ned i ett sådant kort plagg utan att avslöja allt...? Fast vad vet jag, jag är ju bara en gammal tant...;-)

11 kommentarer:

Znogge sa...

Jag vill inte heller ha för kort när det gäller kjolar och klänningar! Minan knän ser lite ålderstigna ut tycker jag...

sara sa...

Haha, nej på tok för korta kjolar är inte heller min grej. Något som också får mig att haja till är de höga midjorna. Har nu två sånna kjolar med tokhög midja och vid kjol. Försöker vänja mig vid att se okej ut i dem ;)

Sv: Glömde skriva förrut... fem månader var din son när du studerade! Starkt, duktigt, otroligt, bäst... :) Men ofta klarar man det man föresatt sig att klara. Så är det bara. Nån urkraft kanske ;)

Miss Agda sa...

Det är inte bara du. Ibland får man nästan skämmas å andras vägnar för de visar skinkorna typ. För korta kjolar är inte snyggt på nån, oavsett hur vackra/smala ben man har.
Ha en fin lördag!

Käthe sa...

Jag har märkt det och uppskattar det eftersom jag tidigare om åren haft svårt att hitta kjolar till min längd. :)

Miss M sa...

Det är inte snyggt på någon, vare sig ung eller gammal, så det så =)

anna sa...

det har nog med vår ålder att göra Molly, jag skulle aldrig i livet ha på mig en kjol med bara ben som visar knäna, men det går bra med tjocka strumpbyxor under, men hade jag varit 16 år, hade jag alldeles säkert haft en sån där muskort kjol. men jag undrar samma som du, varför visa rubbet?

Att ha det gott sa...

Tänker likadant som du

IngelaMollly sa...

Znogge: Ja, vi har alla våra kroppsnojor och det är därför jag tycker det är så himla roligt när man kan använda strumpbyxor och på så sätt dölja sina skavanker;-)

Sara: Ja visst är vi mammor/kvinnor starka när det kommer till att fixa det för oss och det bästa för våra barn? =) Jag försöker också ¨vänja¨ mig vid de där höga midjorna men jag tycker jag får en sådan hemsk mage..;-)

Miss Agda:Tack. Skönt att höra! =) Visst mår man dåligt när man får skämmas å andras vägar? ;-)

Käthe: Jag förstår vad du menar och du är superläcker i dina kjolar, jag tänkte såå korta som jag inte har sett dig i ;-)

Miss M: Bra rutet! =)

Anna: Suck, det är väl det...fast man kan väl lämna lite åt fantasin? ;-) Jag tycker också om att ha kortare kjolar när jag kan ha strumpbyxor under =)

Att ha det gott: Vi är kloka kvinnor du och jag =)

Sunflower sa...

Jag förstår hur korta du menar, och tycker det är smaklöst. En som passar bra i korta kjolar (så pass korta att jag fortfarande anser de vara anständiga) är Käthe från Amelia. Själv brukar jag vilja, när jag väl någon gång har kjol på mig, att de ska vara någonstans mitt på låren. Det är liksom min trivsellängd. :)

Marikka sa...

Vissa kjolar är så korta numera att trosorna synns, det är inte heller snyggt med jättekorta tunikor till tajts, tycker jag. Men tyvärr så gillar jag själv korta tunikor/kjolar (fast inte så korta som vissa unga tjejer har på sig), men borde egentligen ha lite längre plagg än så på mig.

IngelaMollly sa...

Sunflower: Håller helt med dig =) Och jag tycker också att Käthe lyckas men så har hon inte heller såå korta jag tänkte på ;-)

Marikka: Ja, det är väl ändå inte snyggt när det är så kort? Du är jättesnygg i allt du visar upp =)