fredag 14 augusti 2009

Vilse i tidningsdjungeln

Vad roligt att Carin Wester vann Guldknappen! Jag tycker hennes design bara växer och växer och hennes höstkollektion är grym! Jag äger bara ett plagg som bär hennes namn men en dag då jag blir en framgångsrik kvinna...;-)
Det fina priset delas ju ut av Damernas värld en av alla veckotidningar som finns på marknaden just nu. Jag älskar att bläddra i modetidningar och att åtminstone få hem en tidning i brevlådan är vardagslyx för mig. Just nu k ommeringen tidning alls och jag har lite svårt att bestämma mig; det finns ju så mycket att välja på: Amelia, Tara, Damernas värld, Femina, Elle...?
Vilka tidningar satsar ni på och vilken tycker ni jag ska prenumerera på?

6 kommentarer:

anna sa...

jag är en tidningsjunkie och läser nästan allt jag kommer över, jag har tidigare prenumererat på Elle, men deras artiklar gör mig så sur varenda gång jag får hem tidningen, så jag har slutat prenumerera på den nu. Damernas tycker jag är lite för TRÅKIG, däremot tycker jag att Femina är bra, dom har varierat mode, bra recept och snygga bilder. Amelia och Tara är också läsvärda tidningar, men inte så kul modemässigt, men det ändrar sig hela tiden. Det finns en dansk modetidning som heter Costume som ä kanonbra, den kan jag rekommendera!

emma-maria sa...

Jag prenumererar på Femina, började pga bra inträdespresenter (bl a ett Miss Dee-halsband) men nu har jag fastnat, gillar den skarpt!

Att ha det gott sa...

Just nu prenumererar jag på elle
Har hört mycket bra om Femina

Marikka sa...

Jag läser Damernas Värld, Elle och Femina när jag läser modetidningar. Samt vissa brittiska tidningar ibland. För övrigt läser jag Bang, Elle Interiör och Plaza Interiör. Och en massa serier, Nemi är älsklingen men jag gillar många serier av främst kvinnliga tecknare.

IngelaMollly sa...

Anna: Samma här! =)Tack för utförliga tips, uppskattas mycket =) Costume kände jag inte till, blir jättenyfiken...;-)

Emma-Maria: Bra tips, jag har funderat på den. Välkommen tillbaka förresten =)

Att ha det gott: Ja, jag har Så svå
funderat mellan dessa två...

Marikka: Låter som om du gillar tidningar lika mycket som jag ;-) Så svårt bara att välja en att prenumerera på...

efva sa...

Min favorittidning är också Costume precis som Anna. Det är renodlad modetidning men den är på danska och alla kanske inte har lika lätt för att klara av den. Costume finns även på norska men den finns inte att köpa i Sverige. Jag läste någon norsk tidning för ett tag sedan och tyckte att norskan är svårare än danskan, men det kanske bara är en vanesak.