lördag 15 augusti 2009

Klädglädje och bryderier

Ha ha ha! Jag har inte sovit speciellt bra i natt heller men av en helt annan anledning naturligtvis; glädje, pirr och framför allt med ett stort frågetecken om hur i hela friden mina kläder ska få plats??? Jag har ju haft dressingroom som ett önskemål i vårt nya boende men som sagt man kan inte få allt. På det nya stället är det färre garderober och förvaring än här...Jag har så svårt att göra mig av med mina kläder ju, kanske en träningssak? Ska försöka få till en Bloppis här i bloggen i alla fall det är ju en bra början, hur var det nu? -En in en ut- he he he, tillåt mig småle ;-)Hur gör ni? Är ni duktiga på att rensa eller har ni många garderober?
Nytt tillskott i samlingen är den här randiga toppen som jag hittade på Monki i Malmö. Den är jätteskön så den kommer att bäras ofta i höst tror jag.

7 kommentarer:

Znogge sa...

Trots att vi bor i hus så har vi uselt med förvaringsutrymme. Men nu ska vi ta ett litet rum och göra om det till en klädkammare. Man kan ju inte kasta hur mycket som helst!

Ha en fin lördag!

Camillas dagar sa...

Grattis, grattis, grattis!!! Vad kul att det löste sig med nya bostaden! :) Och ett dressing-room, vilken dröm... Ni kan inte bygga om någon liten (stor?) hörna till det. ;) Spännande!!!
Och ja, jag är duktig på att rensa garderober. Brukar sälja på Tradera emellanåt och då får man ju in "nya" pengar att shoppa för. :) Lite pyssligt, men klart värt besväret tycker jag.
Ha en go lördag!
Kram!

Miss M sa...

Min garderob är precis lika organiserad som allt ANNAT I MITT LIV, ÄR MAN PERFEKTIONIST SÅ ÄR MAN ;)

Marikka sa...

Jag har mycket garderober men ändå svårt att få plats sedan pojkvännen flyttade in med alla hans, många, kläder. Du löser nog klädfrågan på något sätt, det är ju kul att flytta, då resar man nog lite automatiskt.

Eva Agnes sa...

Den där var ju helt enkelt det snyggaste jag har sett på länge.
Börja med att rensa ut den till MIG!!! hehehe
Mammi

Camilla sa...

När jag rensar min garderob lägger jag alltid allt som jag inte använt på länge men fortfarande gillar i en hög. De kläderna lägger jag sen på en hylla, nästa gång jag rensar ur så tar jag alla kläder som fortfarande ligger i den högen och sorterar Myrorna/Tradera/skräp. För om det gått några månader och de inte flyttat på sig så kommer jag inte använda dem

IngelaMollly sa...

Znogge: Precis! =) Det låter som rena drömmen att få en hel klädkammare...Suck vad ska jag ta mig till? ;-)

Camilla: Tack, tack, tack =) Jag önskar jag kunde vara så bra på att rensa men det är jag inte ;-/ Tradera har jag dragit mig ifrån eftersom jag tycker det verkar så bökigt...?

Miss M: Men hallå, en sak som skiljer oss åt ;-)

Marikka: Tack, du är så klok, nu kändes det genast bättre! =)

Eva Agnes: Ja visst är den fin och underbart skön =) Tyvärr inte den vill jag ha själv ett tag ;-)

Camilla: Vad oerhört smart! Precis sådana här tips jag efterlyser eftersom jag är så dålig på att rensa...Tack =)